Jak rozwinąć skrzydła w czasach bessy?

przez | 04/11/2008

Wiele zależy nie tylko od dobrej strategii i reorganizacji kluczowych działów, ale też znalezienia w firmie przysłowiowych lokomotyw, które pociągną za sobą resztę zespołu. Marazm się nie opłaca. Przewagę wszakże najszybciej buduje się w czasie bessy – mówi Manoj Nair, prezes Columbus IT Polska.

W jaki sposób? Firma Szynaka-Meble rozłożyła ryzyko, produkując meble zarówno na indywidualne zamówienia, jak i dla masowych odbiorców z chudszymi portfelami. Produkcja kierowana jest jednocześnie na lokalne i zagraniczne rynki. Zarówno pod własną, jak i cudzą marką.

Z kolei Nine West, sieć odzieżowa z galanterią dla kobiet wprowadziła elektroniczny podgląd sprzedaży detalicznej oraz stanów na magazynach w czasie rzeczywistym. Dzięki temu firma błyskawicznie reaguje na wahania popytu, przesuwając kolekcje między poszczególnymi salonami. W ten sposób ryzyko zamrożenia cennego kapitału zostało zredukowane do zera.

Bez sprawnego przepływu informacji, wspomaganego przez zintegrowany system informatyczny, nie byłoby to już jednak tak proste. Podobnymi opiniami dzielą się także inne firmy, które oczekują od nowych technologii m.in. szybszego przepływu danych i efektywniejszego planowania.

– Tak było w ostatnich latach prosperity, tak też jest i w czasie bessy, gdy menedżerowie są dodatkowo zdeterminowani, by zreorganizować i usprawnić zarządzanie swoimi firmami – dodaje Manoj Nair.

Ten trend potwierdza Microsoft. – W najbliższych latach popyt na systemy ERP powinien nadal się utrzymać. Nadzieje te wiążemy zarówno z koniecznością podnoszenia konkurencyjności firm, optymalizacji procesów, jak również z 86 mld euro dotacji unijnych w ramach programów dofinansowania inwestycji w innowacje – mówi Mariusz Wołodźko, dyrektor działu Microsoft Dynamics.

– W 2007 r., gdy polska gospodarka znalazła się w apogeum swej koniunktury, odnotowaliśmy w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw 35 proc. wzrost sprzedaży systemów Microsoft Dynamics. W najbliższych latach przewidujemy utrzymanie dynamiki sprzedaży na zbliżonym poziomie – dodaje Mariusz Wołodźko.

Wśród odbiorców szczególną aktywnością wykazują się – obok producentów mebli i sieci odzieżowych – firmy z ofertą RTV i AGD, a więc tych produktów, których sprzedaż jest mocno powiązana z sytuacją na rynku nieruchomości.

MIX Electronics, największej polskiej sieci RTV, AGD i GSM rozpoczyna obecnie wdrożenie systemu Microsoft Dynamics, który obejmie cały łańcuch dostaw. – Począwszy od zaopatrzenia i magazynowania, przez dystrybucją i sprzedaż detaliczną, aż po raportowanie i audyt – mówi Tomasz Szymczyk, Dyrektor ds. Informatyki w MIX Electronics.

W ten sposób firma chce zredukować czas dostępu do zarządczych informacji i zracjonalizować zarządzanie logistyką i zaopatrzeniem.

– Wdrożenie planujemy zakończyć na początku kwietnia. Czasu jest więc mało, a pracy bardzo dużo. Przewagę jednak najszybciej buduje się w czasie bessy – mówi Manoj Nair, prezes Columbus IT Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.