Irlandzki potentat rynku rezerwacji hotelowych online wchodzi na polski rynek

Działająca od 1994 r. irlandzka firma Bookassist, zajmująca się kompleksową promocją hoteli w Internecie, wchodzi na polski rynek. Specjalnością firmy jest produkt w postaci silnika rezerwacyjnego (ang. internet booking engine (IBE)), czyli aplikacji internetowej umożliwiającej dokonywanie rezerwacji hotelowych w czasie rzeczywistym.

Aplikacja ta, rozwijana przez Bookassist na wielu rynkach Europy (firma prowadzi działalność poza Irlandią także w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoszech oraz Czechach), jest dziś najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem dostępnym w branży, łączącym wygodę w obsłudze (zarówno dla obiektu noclegowego jak i rezerwującego nocleg turysty), bezpieczeństwo transakcji (firma i sam system spełnia w pełni rygorystyczne zalecenia najnowszego standardu bezpieczeństwa płatności PCI DSS, stworzonego m.in. przez Mastercard i Visa) oraz efektywność procesu rezerwacyjnego (od rozpoczęcia rezerwacji do otrzymania potwierdzenia na e-mail i SMS upływa średnio od 2 do 3 minut).

“Szybki rozwój turystyki w Polsce w ostatnich latach, w szczególności w sektorze obiektów noclegowych, potwierdza naszym zdaniem olbrzymią okazję dla rozwoju usług Bookassist,” twierdzi Yahya Fetchati, Dyrektor Operacyjny firmy odpowiedzialny m.in. za ekspansję na rynki zagraniczne. „Dla wielu polskich obiektów noclegowych, dotąd nieprzykładających większej uwagi do obecności w Internecie, nasze produkty i usługi są doskonałą platformą pozwalającą niewielkim kosztem i w krótkim czasie zbudować silną pozycję w sieci,” dodaje Fetchati.

Silnik rezerwacyjny Bookassist, wielokrotnie nagradzany za innowacyjność (Bookassist został m.in. wyróżniony w rankingu Deloitte Fast 50 Technology Companies), jest dostępny w 10 wersjach językowych (w tym teraz także w wersji polskiej) i obsługuje wiele walut. Przede wszystkim jednak Bookassist daje niezwykłą możliwość promocji oferty hotelu wewnątrz własnej strony internetowej (booking engine jest łatwo integrowalny z istniejąca stroną WWW bez konieczności jej modyfikacji) i zwiększenia obrotów poprzez tworzenie i sprzedaż ofert specjalnych czy usług dodatkowych (np. wycieczek, dodatkowego wyposażenia pokoju, zakupu wyżywienia oraz wielu innych). Co także istotne, oferta firmy kierowana jest nie tylko do dużych hoteli, lecz również właścicieli pensjonatów i mieszkań na wynajem. W ramach systemu rezerwacyjnego Bookassist firma oferuje poza silnikiem rezerwacyjnym także dwie kompleksowe usługi: Trafficbuilder, której głównym zadaniem jest zwiększanie oglądalności strony WWW hotelu, oraz Sitebuilder, w ramach której obiekt noclegowy może zmodyfikować istniejącą stronę lub stworzyć od postaw nową.

Za wdrożenie technologii odpowiedzialna jest krakowska firma Wirtualny Turysta, działająca od pięciu lat na rynku pośrednictwa w rezerwacjach noclegowych oraz usług doradczych z zakresu marketingu internetowego, która została wyłącznym przedstawicielem Bookassist na Polskę. „Od jakiegoś czasu pracowaliśmy nad wdrożeniem autorskiego systemu rezerwacji online, który umożliwiałby sprzedaż miejsc noclegowych przez nasze portale internetowe,” mówi Piotr Byrski, współwłaściciel firmy, i dodaje: „jednak po zapoznaniu się z ofertą firmy Bookassist, która swój booking engine rozwija od wielu lat, stwierdziliśmy, że lepszym rozwiązaniem jest połączenie sił i zaufanie sprawdzonej, niezwykle skutecznej i wzbogaconej o interaktywne cechy Travel 2.0 technologii z Europy Zachodniej.”

Głównym zadaniem krakowskiego oddziału po wdrożeniu systemu Bookassist jest monitorowanie wyników sprzedaży oraz analizowanie stron internetowych poszczególnych obiektów noclegowych. „Trudno wymagać od dyrektora hotelu by znał się na tak wąskiej i dynamicznie rozwijającej się dziedzinie jak np. pozycjonowanie stron internetowych. My przejmujemy od niego część obowiązków związanych ze stroną internetową i cyklicznie doradzamy co powinno być zrobione, aby sprzedaż przez własną stronę WWW hotelu, czyli kanał sprzedaży bardzo często dotąd niedoceniany, rosła,” mówi Łukasz Kidoń, współwłaściciel firmy, odpowiedzialny za stronę technologiczną przedsięwzięcia. W śledzeniu wyników sprzedaży internetowej służy zestaw narzędzi do raportowania i analiz, który jest dostępny wraz z panelem administracyjnym, jaki otrzymuje każdy obiekt decydujący się na współpracę z Bookassist.

W pierwszych tygodniach od rozpoczęcia działalności do systemu przyłączyło się ok. 50 obiektów noclegowych, a kolejnych kilkadziesiąt wkrótce rozpocznie sprzedaż miejsc noclegowych online.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu