Cyfrowy Asystent HDA – nowy produkt lead generation

przez | 03/11/2008

Spółka Legenhit, jako pierwsza na polskim rynku, wprowadza usługę Cyfrowego Asystenta HDA (Human Digital Assistant) – innowacyjne rozwiązanie wspierające biznesowe procesy aktywnej sprzedaży on-line. Cyfrowy Asystent HDA stanowi spersonalizowaną pomoc dla klienta–internauty poszukującego informacji o produkcie. Asystent ułatwia zamianę odwiedzających strony firmowe on-line w klientów off-line.

HDA w trzech słowach: aktywny, użyteczny, efektywny.

Human Digital Assistant różni się od zwykłych awatarów połączonych z fonią.

– Choć komunikatorem HDA jest ludzka twarz przypominająca awatar, to Cyfrowy Asystent jest czymś więcej niż prostą animacją – wyjaśnia Mirosław Wąsowicz, założyciel firmy Legenhit. – HDA to dynamiczny system do wspierania procesu sprzedaży. Jest on zintegrowany z infrastrukturą informatyczną CRM i danymi generowanymi podczas interakcji z użytkownikiem.

W przeciwieństwie do typowych botów, HDA to aktywna pomoc w sprzedaży. Nie czeka aż odwiedzający zada pytanie, nie czeka aż internauta wykona pożądaną akcję na stronie WWW – sam nakierowuje poszukującego informacji na efektywną ścieżkę sprzedaży. Trójwymiarowa grafika i wysokiej klasy syntezator mowy stanowią jedynie elementy HDA. Cyfrowy Asystent to zupełna nowość na rynku polskim.

Jak działa HDA?

Cyfrowy Asystent HDA ułatwia proces sprzedaży off-line i on-line. Platforma HDA uaktywnia się w konkretnym momencie działań użytkownika na stronie, pomagając odnaleźć odpowiednio dopasowaną i spełniającą potrzeby internauty ofertę. Na podstawie analizy ścieżki poruszania się internauty po stronie Asystent zadaje sprecyzowane, zorientowane na konkretnego klienta pytania. HDA nie tylko tworzy komunikat wynikający z działań podjętych przez użytkownika na stronie WWW, ale także zachęca klienta do pozostawienia swoich danych kontaktowych, co pozwala na zbudowanie stałej relacji klient-firma.

Ludzką twarz samoobsługi stworzono z myślą o kliencie biznesowym. Asystent, oprowadzając użytkownika po stronie handlowej firmy, zmniejsza wysiłek w zdobywaniu niezbędnych informacji i pozwala zaoszczędzić cenny dla klienta czas. Asystent dostarcza wyjaśnienia, nawiguje po dynamicznym środowisku on-line, bez konieczności wykazywania przez internautę aktywności takiej, jak wykonywanie telefonu na infolinię. Zapewnia użytkownikom stron WWW zindywidualizowaną pomoc i wsparcie w czasie rzeczywistym. Proces poszukiwania szczegółów oferty na stronie WWW jest płynny, krótki i przyjemny.

HDA może być wykorzystywany przez Internet, telewizję interaktywną, telefony komórkowe oraz kioski multimedialne. Użyteczna wielofunkcyjność platformy HDA znajduje zastosowanie także w kanałach e-commerce.

Do innych pól eksploatacji Cyfrowego Asystenta HDA należy cyfrowa telewizja, systemy rezerwacji on-line, a także e-learning, gdzie wciela się w rolę wirtualnego nauczyciela.

Dla kogo ta nowość?

– Z doświadczeń naszych włoskich partnerów wynika, że zastosowanie platformy HDA najbardziej uzasadnione jest w przypadku dużych firm posiadających liczne grono klientów biznesowych i indywidualnych, np. banków, zakładów ubezpieczeń, operatorów telefonii komórkowej – mówi Mirosław Wąsowicz, założyciel firmy Legenhit. – Asystent dostarcza niespotykane dotąd nowoczesne rozwiązania technologiczne. Jest to krok milowy zarówno dla Legenhit, jak i dla naszych klientów pragnących poprzez nową generację usług lead generation optymalizować zyski ze sprzedaży.