MediaTory 2008 – Studenci dziennikarstwa zakończyli głosowanie

przez | 30/10/2008

Ponad 5 tys. studentów dziennikarstwa z ośmiu uniwersytetów mogło oddać głosy w konkursie Studenckich Nagród Dziennikarskich – MediaTory. To o prawie tysiąc więcej niż w pierwszej edycji Plebiscytu. Do grona jurorów dołączyli w tym roku studenci z uczelni w Bydgoszczy i Łodzi, na których uruchomiono kierunki dziennikarskie. Dokładna liczba oddanych głosów będzie znana, kiedy wszystkie ankiety spłyną do organizatorów.
W tym roku po raz pierwszy organizatorzy osobiście odwiedzili wszystkie uczelnie, z którymi współpracują. Agnieszka Rojek, koordynator głosowania, wyjaśnia: „Wyjazdy te, miały na celu dokładniejsze przybliżenie idei naszego plebiscytu studentom z innych uczelni, a także nawiązanie szerszej współpracy z poszczególnymi kołami naukowymi”. Pomysł spotkał się z uznaniem studentów z innych uczelni.

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi podczas uroczystej gali – 29 listopada w Auditorum Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Plebiscyt organizuje Stowarzyszenie MediaTory oraz Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJ.

Podobnie jak w pierwszej edycji MediaTory zostaną przyznane w dziewięciu kategoriach: auTORytet (nagradzani dziennikarze, od których można uczyć się rzetelności, profesjonalizmu i najwyższych standardów), nawigaTOR (publicyści), TORpeda (nagroda za udowodnienie, że szybkość i rzetelność nie muszą się wykluczać), detonaTOR (publikacje, które wybuchły najgłośniej i najbardziej spektakularnie nie tylko w świecie mediów), akumulaTOR (za ładowanie pozytywną energią), promoTOR (za pokazanie, że Internet to coś więcej niż e-mail i Google), prowokaTOR (nagroda za odważne decyzje), inicjaTOR (nagroda dla dziennikarzy, których działanie pokazuje, że można inaczej) oraz reformaTOR (nagroda za materiały, które zmieniają rzeczywistość z dobrym skutkiem).

Generalnym Sponsorem II edycji Plebiscytu MediaTory 2008 jest firma Akuna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.