Kaleidoscope podoba się czytelnikom

przez | 28/10/2008

W swojej 30-letniej historii wydawniczej magazyn Kaleidoscope nigdy nie był tak wysoko oceniony przez pasażerów LOT
Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT) przeprowadziły wśród swoich pasażerów badania dotyczące oceny magazynu pokładowego „Kaleidoscope” – wydawanego od kwietnia 2008 roku przez agencję KAVA KAVA. Ocenie podlegały dwa kolejne numery magazynu już w odświeżonej szacie graficznej. Zarówno wygląd, jak i zawartość merytoryczna nowego „Kaleidoscope” zostały pozytywnie ocenione przez ponad 80% czytelników.

Odświeżenie wizerunku Kaleidoscope’u miało na celu przejście z pisma podróżniczego w kierunku tematyki life-stylowej. Repozycjonowanie magazynu – rozpoczęte przez numer kwietniowy – podkreśla, że Kaleidoscope będzie bardziej skoncentrowany na materiałach o ludziach, kulturach, nowościach, a nie – jak dotychczas – tylko na tematyce podróży. Zawartość magazynu jest obecnie bardziej spójna z ideą tytułu, który ma obrazować przekrój najciekawszych informacji ze świata.

Wygląd i forma magazynu pokładowego zostały wysoko ocenione przez 86% respondentów. Ankietowani pasażerowie LOT pozytywnie wypowiedzieli się na temat wyglądu i atrakcyjności okładek „Kaleidoscope”, które podobały się 75% pasażerów nich. Aż 78% respondentów uznało za atrakcyjne artykuły i zawartość tekstową magazynu, a 86% podoba się podział Kaleidoscope’u na działy tematyczne (przyloty, odloty, shopping i relax) i dwie oddzielne wersje językowe.

„Magazyn Kaleidoscope to jeden z najważniejszych projektów realizowanych przez KAVA KAVA. Oprócz kompleksowego refreshingu magazynu zapewniamy LOT pełne spektrum usług wydawniczych: koncepcję merytoryczną, layout, kontent redakcyjny, zdjęcia tłumaczenia, DTP, druk, itp. Naszym celem było pozycjonowanie nowej wersji Kaleidoscope’u jako jednego z najnowocześniejszych na świecie magazynów pokładowych wydawanych przez linie lotnicze oraz przejście z pisma stricte podróżniczego w kierunku life-style’u. Cieszymy się, że pasażerowie LOT tak pozytywnie ocenili wprowadzone przez nas zmiany” – mówi Marcin Kacprzyk, wydawca w KAVA KAVA.

Nowa makieta „Kaleidoscope” ukazała się w kwietniu 2008 roku. Miesięcznik przeszedł gruntowną modernizację, która objęła m.in. zawartość merytoryczną (nowe działy i rubryki), layout (nowoczesna szata graficzna), czy oprawę (różne formaty papierów, etc.). Specjaliści z KAVA KAVA zaproponowali odejście od typowej formy magazynu podróżniczego, dodając treści związane z szeroko pojętą kulturą, designem, sportem, nowymi technologiami, motoryzacją oraz rozrywką. Największą zmianą jest podział pisma na dwie oddzielne części: polską i angielską wersję językową, którą podczas badań aż 77% ankietowanych oceniło pozytywnie. Dodatkowo, do tworzenia magazynu KAVA KAVA zaprosiła znane osobistości, które przygotowują felietony, artykuły i zdjęcia, m.in.: Grzegorz Miecugow, Bartek Chaciński, Paweł Zarzeczny, Zbigniew Wodecki, Michał Ogórek, Marek Kondrat, Robert Makłowicz, Dorota Zawadzka, Kurt Scheller, Pascal Brodnicki, Bart Pogoda, Konrad Ćwik i wielu, wielu innych.

Magazyn pokładowy PLL LOT „Kaleidoscope” dociera do ok. 450 tys. czytelników miesięcznie*. Większość respondentów (52%) mieszka w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców. Ponad 50% podróżnych posiada dochody powyżej 5 tys. zł netto, a 83% pasażerów posiada kartę kredytową. Aż 97% z nich ma dostęp do internetu i 71% posługuje się językiem angielskim.

* 450 000 pasażerów i kontaktów z tytułem miesięcznie (5,4 mln w 2007 roku według raportów Urzędu Lotnictwa Cywilnego).