„Myszka Rozrabiara” wspiera Fundację Świętego Mikołaja

przez | 28/10/2008

Fundacja Świętego Mikołaja – przygotowująca kampanie społeczne na rzecz rodzinnych domów dziecka oraz poprawy sytuacji matek na rynku pracy – rozpoczęła współpracę z wydawnictwem Klucze. Niezależna oficyna zajmująca się publikacją książek dla dzieci, albumów i poradników już 29 października wyda swoją najnowszą pozycję pt.: „Myszka Rozrabiara”. Część zysku ze sprzedaży zostanie przekazana rzecz kampanii Grunt to rodzina organizowanej przez Fundację Świętego Mikołaja.

Wydawnictwo Klucze wesprze finansowo kampanię Grunt to rodzina przekazując na konto Fundacji złotówkę z każdej sprzedanej książeczki „Myszka Rozrabiara”. O zaangażowaniu wydawnictwa w akcję informować będzie znaczek Grunt to rodzina umieszczony na okładce książki. Publikacja dla najmłodszych pojawi się w księgarniach już 29 października.

„Ideą naszego wydawnictwa jest oferowanie czytelnikom książek cennych ze względu na swoją treść, przekaz oraz piękną grafikę. Chcielibyśmy, by nasze publikacje dla najmłodszych niosły za sobą jak najwięcej radości. Zdecydowaliśmy się wesprzeć Fundację Świętego Mikołaja w propagowaniu kampanii Grunt to rodzina oraz zbieraniu funduszy na rzecz dzieci z rodzinnych domów dziecka przekazując na konto Fundacji 1 złotówkę ze sprzedaży każdego egzemplarza „Myszki Rozrabiary”. Mamy nadzieję, że uzbierane w ten sposób pieniądze pozwolą na rozbudowę sieci rodzinnych placówek opiekuńczo-wychowawczych w Polsce” – mówi Edyta Hetmanowska, prezes wydawnictwa Klucze SA.

Jako oficjalny partner kampanii Grunt to rodzina, wydawnictwo Klucze będzie mogło wykorzystać logotyp akcji, który zostanie umieszczony na okładce „Myszki Rozrabiary”. Ponadto, na stronie internetowej oficyny ukażą się informacje na temat akcji na rzecz rodzinnych domów dziecka.

„Cieszymy się, że udało nam się nawiązać współpracę z wydawnictwem Klucze. Każda złotówka uzyskana ze sprzedaży książek zostanie wykorzystana na pomoc wychowankom rodzinnych domów dziecka, ich edukację i rozwój. Nasza kampania umożliwia prawidłowy rozwój dzieci, które nie miały szansy zaznać ciepła prawdziwego domowego ogniska. Daje im jego namiastkę i ułatwia znalezienie swojego miejsca w społeczeństwie. Mamy nadzieję, że zgłoszą się do nas kolejni sponsorzy chętni wspierać kampanię Grunt to rodzina” – mówi Michał Rżysko, koordynator kampanii Grunt to rodzina.

Kampania Grunt to rodzina organizowana jest już od 2004 roku. Jej celem jest szerzenie idei rodzinnych domów dziecka oraz wspieranie inicjatyw prowadzących do tworzenia nowych placówek opiekuńczo-wychowawczych. W ramach kampanii, Fundacja Świętego Mikołaja prowadzi zbiórkę pieniędzy na Fundusz Edukacyjny pozwalający dzieciom z rodzinnych domów dziecka nadrobić zaległości w nauce. Uzyskane środki – w postaci dotacji – umożliwią realizację przedsięwzięć edukacyjnych, między innymi: organizację zajęć wyrównawczych czy językowych dla wychowanków rodzinnych domów dziecka, prowadzenie szkoleń, seminariów, kursów dla opiekunów.

W ciągu czterech lat w ramach akcji Grunt to rodzina Fundacja Świętego Mikołaja zebrała w sumie 1,5 miliona złotych. Pieniądze zostały w całości przekazane rodzinnym domom dziecka z całej Polski. Fundacja pomogła blisko 2000 dzieci i 420 opiekunom, którzy wzięli udział w 256 projektach edukacyjnych.