CRM w pałacu Fryderyka Wilhelma III

przez | 24/10/2008

Czasy się zmieniają a jednak „noblesse oblige”. Funkcje wszechmocnych majordomusów na dworskich salonach w Kotlinie Jeleniogórskiej przejmują systemy IT. Macrologic S.A. podpisał umowę na wdrożenie systemu CRM Xpertis w Pałacu Wojanów. System będzie wspomagał sprzedaż i strukturalizował bazy klientów.
Pałac Wojanów to nowe miejsce na hotelowej mapie Polski. Obiekt został odrestaurowany i oddany do użytku w maju 2008. Pałac posiada wszystkie atuty w postaci niebanalnej architektury, pięknego 16 hektarowego parku i świetnego położenia w niewielkiej odległości od dwóch narciarskich kurortów Szklarskiej Poręby i Karpacza. W projektowaniu infrastruktury nic nie zostało pozostawione przypadkowi, dzięki czemu w historyczne mury wkomponowano nowoczesne centrum hotelowo-konferencyjne zbudowane w odrestaurowanym XVII wiecznym pałacu. Obiekt oferuje 220 miejsc noclegowych oraz dysponuje 7 salami biznesowo-konferencyjnych, 2 restauracjami, winiarnią, kawiarnię, kortami tenisowymi, nowoczesnym SPA & Wellness z basenem, 2 saunami i 2 gabinetami kosmetycznymi, fitness i solarium.

„Wojnów to jeden z niewielu pałacy-hoteli w Polsce dysponujących dużą bazę noclegową. Ale nie same mury muszą być atrakcyjne. O powodzeniu w turystyce decyduje jakość usług oraz sprawny i planowy proces pozyskiwania i podtrzymywania relacji z klientem. Procesy biznesowe w hotelarstwie są powszechnie znane i zestandaryzowane, chociaż każdy hotel, a szczególnie stary pałac na swoje tajemnice, którymi kusi gości..” – mówi Gabriela Duma Z-ca dyr. Marketingu

W turystyce nie można niczego pozostawiać przypadkowi. Z tego względu spółka zarządzająca obiektem postanowiła poświęcić dużo uwagi wdrażaniu procedur biznesowych. Aby proces pozyskiwania i obsługi klienta utrzymywał stały wysoki poziom postanowiono wdrożyć system CRM

Każdy działający na rynku turystycznym podmiot zna tę wyliczankę; konferencje, szkolenia, wczasy SPA, narciarze, imprezy integracyjne i wesela. Od dobrego zaplanowania wszystkich produktów biznesowych i skoordynowanie ich z popytem w poszczególnych porach roku zależy sukces. Czyli zysk. W Wojanowie instalacja CRM ma wspomóc proces systematyzowania bazy klientów i pomóc w segmentacji kontrahentów.

„Każdy klient uaktywnia się w innej porze roku i ma odmienne oczekiwania w stosunku do usług. Poznanie jego potrzeb oraz momentu, w którym podejmuje decyzję zwiększa prawdopodobieństwo zrealizowania kontraktu. Jako młody obiekt dopiero tworzymy swoja bazę danych z tego względu musimy bardzo dbać o jakość naszych danych biznesowych.” – mówi Gabriela Duma.

Do podstawowych zadań Xpertis CRM w Wojanowie należą: zarządzanie firmową bazą adresową, nadzór nad kontaktami z klientami oraz dokumentacją handlową, zarządzanie dokumentami i ich dystrybucją, zarządzanie przepływem informacji, obiegiem dokumentów, przebiegiem pracy i zadań.