Canon wśród najlepszych globalnych marek w rankingu magazynu „Business Week”

przez | 23/10/2008

Firma Canon, po raz drugi z rzędu, utrzymała 36. pozycję w raporcie „100 Best Global Brands 2008” – dorocznym rankingu 100 najlepszych światowych marek, opracowanym przez prestiżowy tygodnik biznesowy „Business Week”. Badania zostały zweryfikowane przez niezależną firmę konsultingową Interbrand.
W porównaniu z rokiem 2007 wartość marki Canon wzrosła o 3% – do 10 876 mln dolarów. W raporcie wskazano na dobre wyniki sprzedaży, osiągnięte pomimo trudnych warunków rynkowych i ostrej konkurencji. Wspomniano ponadto o działaniach firmy Canon na rzecz ekologii.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że ponownie znaleźliśmy się w gronie najlepszych światowych marek. Innowacyjność oraz dbanie o satysfakcję naszych klientów stanowią podstawę wszystkich naszych działań – powiedział James Leipnik, dyrektor firm Canon ds. komunikacji i relacji korporacyjnych w regionie EMEA.

Raport „100 Best Global Brands 2008” to zestawienie 100 czołowych marek, które zdobyły i utrzymały silną pozycję na globalnym rynku. Aby znaleźć się na liście, firmy muszą uzyskiwać przynajmniej jedną trzecią dochodów poza krajem macierzystym, być rozpoznawane poza własnym gronem klientów oraz dysponować publicznie dostępnymi danymi marketingowymi i finansowymi. Przedsiębiorstwa uwzględnione w raporcie „100 Best Global Brands 2008” ocenianie są według wartości, którą oblicza się przez ustalenie, jaki procent generowanych przychodów można przypisać marce, a następnie określenie profilu ryzyka dla oczekiwanych zysków na podstawie pozycji rynkowej, stabilności i globalnego zasięgu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.