Wdrożenie systemu zunifikowanej komunikacji obniża zużycie energii i koszty działalności firmy

Według badań amerykańskiego magazynu Business Management, wdrożenie systemu IP w firmie posiadającej kilka oddziałów i korzystającej z pracowników zdalnych może obniżyć zużycie energii nawet o 38% w zależności od konfiguracji oprogramowania.
Oszczędność energii jest coraz powszechniejszym priorytetem dyrektorów IT na całym świecie. Marcin Grygielski, Dyrektor Regionalny Interactive Intelligence na Europę Środkowo-Wschodnią, wymienia dwa główne powody, dla których komunikacja zunifikowana redukuje wydzielenie dwutlenku węgla i zużycie energii.

Po pierwsze, platforma IP nie potrzebuje tyle sprzętu co starsze rozwiązania komunikacyjne. Serwery pobierają mniej prądu i nie wymagają energochłonnej wentylacji, co przekłada się na znaczące oszczędności dla firmy. W starych, opartych na sprzęcie rozwiązaniach trzeba regularnie wymieniać części, które najczęściej nie są biodegradowalne. Podróże serwisantów do siedziby firmy również przyczyniają się do zanieczyszczenia środowiska.

Systemy oparte na IP spełniają także ekologiczne założenia oszczędności energii poprzez udostępnienie możliwości zdalnego zatrudniania. Zaawansowane rozwiązania technologiczne sprawiają, że osoby zatrudnione w domu mają dostęp do tych samych funkcji, co pracownicy biurowi.

„Pracownicy zdalni to dla firmy podwójny zysk. Po pierwsze, staje się ona przyjazna dla środowiska poprzez ograniczanie zanieczyszczeń wynikających z codziennego dojeżdżania pracowników do siedziby. Po drugie, potrzebuje mniej przestrzeni, sprzętu biurowego i urządzeń energochłonnych.” – powiedział Marcin Grygielski – „W rzeczywistości dzięki komunikacji IP można w ogóle zrezygnować z prowadzenia biura. Jedno z naszych centrów kontaktowych w Stanach Zjednoczonych działa w całości dzięki pracownikom zdalnym; przynosi to znaczące korzyści finansowe.”

Wobec rosnących nakładów finansowych działów IT na energię elektryczną poszukiwanie sposobów obniżenia jej zużycia staje się coraz częściej priorytetem managerów i przedsiębiorców. W tym kontekście wdrożenie komunikacji zunifikowanej przynosi korzyści zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu