Pierwsze centrum handlowe z klimatem w Warszawie

Już 25 października w warszawskim Centrum Handlowym „Reduta”, zarządzanym przez Manhattan Real Estate Management (MREM), ruszy edukacyjny program ekologiczny „Centrum z Klimatem”. Celem Programu jest budowanie świadomości ekologicznej wśród klientów, najemców i pracowników centrum. Program obejmie docelowo wszystkie centra handlowe w Polsce, należące do Atrium European Real Estate i zarządzane przez MREM. To jedyny tego rodzaju długofalowy projekt dla sieci centrów handlowych w kraju.

Podstawą Programu jest tzw. „mała ekologia” – założenie, że nawet niewielkie działania podejmowane przez każdą osobę mają wpływ na ograniczenie niekorzystnego wpływu na środowisko. Fundamentem „Centrum z Klimatem” jest Deklaracja Ekologiczna, czyli zbiór 10 najważniejszych zasad określających proekologiczne zachowania. Do ich przestrzegania zobowiąże się każda osoba lub instytucja, która przyłączy się do akcji, oddając głos na Deklarację. Będzie można to zrobić podpisując tekst Deklaracji w Centrum Handlowym „Reduta” podczas oficjalnej inauguracji „Centrum z Klimatem”, która odbędzie się 25 października oraz wchodząc na stronę internetową www.centrumzklimatem.pl. Strona ruszy w dniu inauguracji Programu. Centrum Handlowe „Reduta” to pierwszy obiekt należący do Atrium European Real Estate i zarządzany przez Manhattan Real Estate Management, w którym Program zostanie wdrożony. Jednocześnie jest to też pierwsze „zielone” centrum stolicy.

W „Centrum z Klimatem” powstanie EKO Centrum – specjalny punkt, w którym klienci otrzymają rzetelną wiedzę na temat ochrony środowiska i recyklingu. Program w Centrum Handlowym „Reduta” będą wspierać komunikaty wizualno-tekstowe umieszczone w często odwiedzanych miejscach. Przypomną one, w jaki sposób mądrze i niewielkim wysiłkiem można chronić środowisko. W „Reducie” przez cały rok odbywać się będą imprezy o charakterze ekologicznym.

„Program „Centrum z Klimatem” to odpowiedź na światowy trend oraz badania, według których wiedza na temat ekologii jest wciąż niedostateczna. Wyszliśmy z założenia, że każdy z nas ma wpływ na środowisko i jego ochronę. Niewielu z nas jednak wie, jak należy właściwie segregować odpady, jakie odpady podlegają recyklingowi bądź jak oszczędzać zasoby naturalne” – mówi Iwona Pękalska, Dyrektor Działu Zarządzania Nieruchomościami w Manhattan Real Estate Management. „Będąc właścicielem obiektów komercyjnych jesteśmy świadomi oddziaływania na środowisko każdego przedsiębiorstwa – również naszego. Staramy się zminimalizować niekorzystny wpływ na otoczenie m.in. poprzez redukcję zużycia prądu czy wody. Z drugiej strony wiemy, że docieramy do ogromnej rzeszy ludzi. Chcemy skorzystać z tego potencjału i możliwości, jakie daje nam zarządzanie obiektami komercyjnymi i przekonać naszych klientów, najemców oraz pracowników, że warto dbać o klimat zarówno podczas zakupów, jak i w swoich domach czy miejscach pracy. Pragniemy w przystępny sposób pokazać, również tym z naszych klientów, którzy nie zetknęli się z ekologią bądź niewiele o niej wiedzą, że zmiana choćby jednego „nieekologicznego” nawyku może przynieść wielkie efekty.”

Partnerem merytorycznym Programu jest Fundacja Nasza Ziemia, która stworzyła program edukacyjny dla projektu. Program wspierają również ElektroEko – organizacja zajmująca się odzyskiem sprzętu elektronicznego oraz warszawska firma Byś.

Podczas inauguracji Programu rozstrzygnięty zostanie konkurs plastyczny dla przedszkolaków z dzielnic Ochoty, Ursusa i Włoch – „Pokaż, jak Ty możesz chronić środowisko”. Jego rezultatem będzie wystawa 30 prac przedszkolaków biorących udział w konkursie. Ponadto, inauguracji towarzyszyć będą gry i zabawy ekologiczne, a swoje umiejętności zaprezentuje jedyna w Polsce grupa iluzjonistów – Metamorphosis.

Manhattan Real Estate Management to pierwsza firma zarządzająca centrami handlowymi w Polsce, która wprowadza edukacyjny program ekologiczny z myślą o wszystkich zarządzanych przez nią obiektach w kraju. W 2009 roku do „Centrum z Klimatem” dołączyć ma Centrum Handlowe Targówek w Warszawie, Galeria Biała w Białymstoku, Galeria Copernicus w Toruniu, Galeria Kasztanowa w Pile oraz Centrum Handlowe Plejada w Bytomiu. Częścią projektu są ”Lekcje z Klimatem” – projekt dla szkół podstawowych
i gimnazjów, angażujący dzieci i młodzież w zbiórkę i segregację odpadów. W planach są również programy lojalnościowe dla klientów, najemców oraz pracowników MREM.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu