Cała Warszawa pod jednym numerem

przez | 10/10/2008

Żółty Telefon 9494, warszawska informacja o produktach i usługach, wdraża nową strategię walcząc o klientów i użytkowników na rosnącym rynku informacji mobilnej.
Kiedy jedenaście lat temu uruchomiona została pierwsza telefoniczna informacja o produktach i usługach w Warszawie, telefonia komórkowa w Polsce jeszcze raczkowała.
„Pod koniec lat 90-tych większość zapytań telefonicznych użytkowników Żółtego Telefonu wykonywana była z telefonów stacjonarnych, a informacja telefoniczna była alternatywą dla słabo jeszcze wtedy rozwiniętego Internetu” – mówi Marzena Bielińska, manager Call Center Żółtego Telefonu, która pracowała wówczas jako konsultantka infolinii.

Dzisiaj sytuacja jest zupełnie inna. Powszechny dostęp do Internetu oraz jego zasoby informacyjne stawiają to medium jako najważniejsze źródło informacji. Nie w każdej sytuacji mamy jednak czas i możliwość wyszukiwania informacji w Internecie, natomiast rzadko kiedy rozstajemy się z telefonem komórkowym. Dlatego właśnie usługi informacyjne przez telefon są coraz bardziej popularne, zwłaszcza wśród osób aktywnych. Rosnąca popularność informacji mobilnej spowodowała zainteresowanie tego rodzaju usługami czołowych firm z branży yellow pages (Eniro i PKT), co oznacza nową konkurencję dla działającego od ponad 11 lat w Warszawie i okolicach Żółtego Telefonu. „Uważnie przyglądamy się działaniom konkurencji wdrażając jednocześnie nową strategię marketingową” – mówi Grzegorz Koseła, marketing manager Żółtego Telefonu.

Nowa strategia marketingowa stawia na bardzo dobrą znajomość Warszawy i potrzeb mieszkańców stolicy, ponieważ Żółty Telefon w przeciwieństwie do swoich konkurentów jest medium lokalnym, a nie ogólnopolskim. W ramach nowej strategii marketingowej Żółty Telefon rozpoczął działania reklamowe pod hasłem „cała Warszawa pod jednym numerem” kładąc nacisk głównie na komunikację BTL. Ostatnio Warszawiacy mogli się spotkać z konsultantami Żółtego Telefonu między innymi podczas targów nieruchomości na Torwarze oraz w Pałacu Kultury i Nauki. „To dopiero początek działań. Mamy nad konkurentami przewagę, którą chcemy wykorzystać. Poza lokalnością są to: lepsza jakość obsługi, dużo niższy koszt połączenia oraz bezpłatne usługi wysyłania informacji SMSem i przełączania rozmów, których w ogóle nie posiada konkurencja” – wylicza Grzegorz Koseła.

Czy nowa strategia Żółtego Telefonu pozwoli tej marce stawić czoła rosnącej konkurencji, tego nie wiemy. Można natomiast zakładać, że potrzeby korzystania z profesjonalnych informacji telefonicznych i usług mobilnych będą coraz większe, jak pokazują doświadczenia krajów Europy Zachodniej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.