Toolbox w odnowionym serwisie pkt.pl

przez | 07/10/2008

Spółka pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne – dostawca danych teleadresowych (on-line i off-line) – wzbogaciła stronę www o innowacyjne narzędzie Toolbox, umożliwiające wysyłanie i zapisywanie danych pochodzących z wyszukiwarki pkt.pl. to unikalne rozwiązanie opracowane na potrzeby wszystkich europejskich serwisów yellow pages, które należą do Grupy European Directories (EDSA). Toolbox jest pierwszą w Polsce tego typu usługą w branży yellow pages, a także jednym z intensywnie rozwijanych narzędzi internetowych firmy pkt.pl.

Funkcja pozwala użytkownikom na spersonalizowane zarządzanie informacjami dostępnymi wśród zasobów spółki. Toolbox to kolejna tegoroczna nowość w ofercie internetowego serwisu pkt.pl. Innowacyjna usługa wdrażana jest tylko w spółkach należących do grupy kapitałowej EDSA, która jest właścicielem pkt.pl i tel.

„Toolbox jest praktycznym narzędziem usprawniającym przekazywanie informacji pochodzących z wyszukiwarki pkt.pl. Obecnie informacje o firmach można nie tylko odczytać, ale także zapisać, przesłać sms’em, mail’em oraz drukować i zmieniać ich format. Wszystkie te możliwości łączy innowacyjne narzędzie Toolbox. Jest to pasek z funkcjami, który pojawia się na stronie okna szczegółowego, po wyborze konkretnej firmy z tzw. listingu firm, czyli wyników wyszukiwania” – mówi Ewa Kasiak, kierownik projektów w grupie EDSA i w spółce pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne.

Funkcja Toolbox pozwala na wygodne korzystanie z zasobów internetowych pkt.pl w następujący sposób:

  • Wysyłanie informacji o znalezionej firmie lub instytucji e-mail’em lub SMS’em;
  • Wysyłanie danych teleadresowych na różne modele urządzeń GPS;
  • Zapisywanie wizytówki firmy lub instytucji w formacie PDF oraz drukowanie informacji;
  • Dodawanie kontaktu do książki adresowej w programach pocztowych Microsoft Outlook i Groupwise;
  • Zapisywanie danych teleadresowych w podręcznej książce adresowej na stronie www.pkt.pl.

W lipcu 2008 serwis pkt.pl uległ przebudowie i został udoskonalony. Po przeprowadzeniu badań jakościowych, na stronie firmy zastosowano najnowocześniejsze zasady budowy witryn internetowych oraz maksymalne zintegrowanie serwisów dostępnych na stronie (np. wyszukiwania firm i map). Witryna otrzymała odświeżoną i bardziej uporządkowaną oprawę graficzną oraz layout dostosowany do rozdzielczości 1024×768. Zwiększyła się przejrzystość strony głównej oraz stron wyników wyszukiwania. Powiększone zostało okno wyszukiwarki oraz pola Co? i Gdzie? Wyszukiwarka lokalizacji daje możliwość powiększenia mapy na cały ekran, a wyszukiwarka produktów i usług prezentuje jeszcze bardziej przyjazną dla użytkowników listę kategorii oraz ofert produktów.

Firma pkt.pl dynamiczne rozwija narzędzia i funkcje internetowe, dążąc do pozycji kluczowego dostawcy danych teleadresowych on-line z wyszukiwarką firm, instytucji, produktów i usług oraz lokalizacji. Od stycznia 2008 wprowadzono szereg innowacyjnych rozwiązań, wśród których znajduje się: mobilny dostęp do bazy firm i instytucji mobile.pkt.pl, usługa doładowania telefonów komórkowych w systemie Prepaid, narzędzie do przeszukiwania serwisów pkt.pl Toolbar, darmowa wyszukiwarka pkt.pl, którą można zainstalować na swojej stronie www, usługa pkt.pl zadzwoń za darmo. Zmodernizowano także wyszukiwarkę lokalizacji www.mapy.pkt.pl.

Ponadto, w lipcu 2008 serwis pkt.pl został wzbogacony o pierwszą na rynku yellow pages usługę kalejdoskop miast, która pozwala na przeglądanie fotografii kilkunastu największych polskich miast techniką 360 stopni.