Megaprodukcja Nicolas Games S.A.

 

Czy można prowadzić walkę o przetrwanie w postnuklearnym pustkowiu, nie ruszając się z zacisza przytulnego pokoju?  Tak ! W takiej scenerii rozgrywa się akacja gry “AFTERFALL”. To z całą pewnością największy fanowski projekt w historii branży gier komputerowych w Polsce, który przeistoczył się w komercyjną produkcję. Producentem gry jest studio developerskie Nicolas Intoxicate – wewnętrzne studio developerskie spółki Nicolas Games S.A., jednego z największych na polskim rynku wydawców gier komputerowych. Gra wzbudza ogromne zainteresowanie fanów, dlatego została uruchomiona strona internetowa www. afterfall.pl,  gdzie znajdą się najnowsze informacje na temat tego projektu.

Afterfall to przedstawiciel gatunku computer Role Playing wpisującą się w szeroko rozumiany nurt fantastyki, zwany postapokaliptycznym. Jego przedstawiciele to m.in.: serie Fallout oraz S.T.A.L.K.E.R., Gears of War, a wg. niektórych takżeHalf-Life 2. Akcja gry ma miejsce 50 lat po zakończeniu atomowego kataklizmu, do którego doszło w 2012 roku. Bohater gry odbywa podróż, w jej trakcie  rozwija swoje umiejętności. Jego decyzje mają wpływ na rzeczywistość przedstawioną w grze, która rozgrywa się w samym sercu ponuklearnej Europy. Fabularyzowana i pełna zaskakujacych zwrotów akcja gry  zapewni ponad 100 godzin rozrywki na najwyższym poziomie. 

W grze zostanie zastosowane szereg innowacyjnych rozwiązań:

  • Grafika na najwyższym poziomie – dzięki wykorzystaniu silnika Unigine, oprawa wizualna Afterfalla stać będzie na najwyższym światowym poziomie, nie odbiegającym od  produkcji tworzonych przez najlepsze światowe studia. Poziom szczegółowości jak na grę tego gatunku będzie wręcz niewiarygodnie wysoki. 
  • System życia – sprawia, że przedstawione w grze zniszczone miasta (w tym Warszawa) wyglądają jak żywe. Postacie je zamieszkujące, inaczej niż w pozostałych grach, wykonują czynności charakterystyczne dla pracowników, mieszkańców, zajmują się także własnymi potrzebami.

– Na obecnym etapie nie chcemy ujawniać szczegółów związanych z produkcją. Szykujemy bowiem kilka zmian, które mogą wpłynąć nie tylko na gatunek cRPG, ale gry w ogóle. – uważa Andrzej Koloska, Project Manager “Afterfalla”.

Stworzone w Polsce, solidne gry można policzyć na palcach obu rąk. Tych które stały się hitami na światową skalę jest zaledwie garstka. Wiedźmin, Painkiller, Earth 2150… lista zamknięta. Afterfall nie tylko zamierza znaleźć się wśród największych, ale także zapisać się w historii tego elitarnego gatunku gier.  Gry cRPG zwane komputerowymi grami fabularnymi są tym gatunkiem, w którym zacierają się granice pomiędzy grami a kinematografią i literaturą, czyniąc z gier pełnowartościowe medium dla sztuki i rozrywki. Umiejscowienie akcji w postatomowym świecie było zawsze bardzo atrakcyjne, przewinęło się przez dziesiątki filmów i setki opowiadań fantastycznych – równocześnie będąc w małym stopniu wykorzystane w grach.

Dzięki zainteresowaniu firmy Nicolas Games studio pracujące nad grą otrzymało warunki w których może realizować swój śmiały projekt. Premiera gry została wstęnie zaplanowana na 2010 rok. Przedstawiciele studia otrzymali więc czas na stworzenie dopracowanego produktu, który już teraz wzbudza wiele emocji. W ciągu 1,5 roku od premiery gry spółka planuje sprzedaż na poziomie 1 mln egzemplarzy. Potencjalne przychody z tego tytułu powinny wynieść kilka mln zł. 

Notowana na rynu NewConnect spółka Nicolas Games S.A., jest jednym z liderów w branży gier komputerowych w Polsce. Firma powstała w 2004 roku i już po pół roku działalności przyniosła pierwsze zyski. Kolejne lata to okres szybkiego rozwoju, związany z systematyczną rozbudową oferty o nowe, atrakcyjne produkty dla dorosłych oraz dzieci. Były to między innymi serie wydawnicze: Wojny Bitwy Kampanie, Komputerowa Gratka, Cybermycha, Ulica Sezamkowa i Casper. 

Spółka nadal intensywnie rozwija się tylko w ciągu minionego półrocza podpisano szereg znaczących umów. Była to m.in. umowa (na okres 3 lat z możliwością przedłużenia) z twórcami  serialu „Włatca Móch”. Na jej mocy Nicolas Games S.A. uzyskał wyłączność na tworzenie gier oraz aplikacji opartych na motywach przygód bohaterów tego serialu oraz filmu rysunkowego dla dorosłych. 

Nicolas Games S.A. uzyskał także wyłączność na wykorzystanie wizerunku postaci Misia Uszatka. Licencja obejmuje prawa do tworzenia i dystrybuowania na terenie całego świata wszelkich produkcji elektronicznych z udziałem tej postaci, czyli zarówno gier, jak i aplikacji oraz programów edukacyjnych. Między innymi takie postanowienia zawiera umowa  (zawarta na okres 3 lat z możliwością przedłużenia) ze wszystkimi spadkobiercami twórców postaci plastycznej oraz literackiej.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu