Jean-Pierre Garnier nowym Prezesem Zarządu Pierre Fabre

 

Francuski koncern farmaceutyczno-kosmetyczny Laboratoires Pierre Fabre ma nowe władze. Na stanowisko Prezesa Zarządu powołany został 61-letni Jean-Pierre Garnier, doktor farmakologii z dyplomem MBA, od ponad 20 lat piastujący stanowiska dyrektorskie w międzynarodowych firmach farmaceutycznych.

82-letni Pierre Fabre – dotychczasowy prezes oraz założyciel firmy – objął funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej i będzie uczestniczył nadal w kształtowaniu strategii rozwoju koncernu. Jednocześnie Pierre Fabre przekazał w formie darowizny 60% swoich udziałów w Pierre Fabre SA na rzecz Fundacji swojego imienia (Pierre Fabre Foundation). 

Te decyzje mają zapewnić firmie długotrwałą niezależność i samodzielność, stabilność kapitałową oraz dalszy rozwój na wysoce konkurencyjnych rynkach – farmaceutycznym i kosmetycznym.

Pierre Fabre to przedsiębiorstwo o kilkudziesięcioletniej tradycji – zostało założone w 1961 roku. Jego produkty są obecne na rynkach ponad 130 krajów świata. Obroty koncernu w 2007 roku osiągnęły 1,7 mld euro. Firma zatrudnia na całym świecie niemal 10 tys. osób. 

Trzy obszary, w których działa Pierre Fabre, to: farmakologia (produkcja leków oraz badania nad nowymi preparatami w dziedzinie onkologii, urologii, psychiatrii, ginekologii, kardiologii, pulmonologii i reumatologii), medycyna rodzinna (produkty OTC oraz leki przepisywane przez internistów i lekarzy rodzinnych) oraz produkcja dermokosmetyków. 

Na rynku kosmetycznym Pierre Fabre jest jednym ze światowych liderów w zakresie sprzedaży kosmetyków aptecznych. Najważniejsze marki koncernu to: Eau Thermale Avène, A-Derma, Ducray, Klorane, Galenic, Elancyl, Rene Furterer oraz Glytone. 

Pierre Fabre bardzo aktywnie działa również na rynku polskim. W 2008 roku firma rozpoczęła nową kampanię promocyjną i konsumencką dla wody termalnej Avène, pod hasłem: „Pielęgnuj Swoją Wrażliwość”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu