Przejdź do treści

Nowa odważna kampania radiowa BEKO

 

Warszawa 22.09.2008 – „Wysmaruję Ci plecy czekoladą, oblej mnie olejem, rozgniotę pomidory na Twoich udach, wybiczuj mnie tym makaronem!” – od tych właśnie słów zaczyna się spot nowej, odważnej kampanii radiowej BEKO. Polscy słuchacze już wkrótce przekonają się, że reklama urządzeń AGD może być bardzo niekonwencjonalna.

Wybiczuj mnie tym makaronem…  

Podczas rozpoczynającej się kampanii, firma BEKO zdecydowała się na promowanie swoich produktów
w odważny i pomysłowy sposób. Przez pierwszych kilkanaście sekund słuchacz może być lekko zdezorientowany, gdyż na początku spotu usłyszy „dialog” pary, która wykorzystuje produkty spożywcze inaczej niż większość z nas: oblewają się olejem, smarują czekoladą, rozgniatają na sobie pomidory, biczują się makaronem. Dopiero na końcu spotu zostaje wyjaśnione ich nietypowe zachowanie – oni robią wszystko, aby mieć pretekst do zabrudzenia ubrań, a następnie uprania ich w pralce BEKO.

Tym razem postawiliśmy na spot, który może być odebrany jako kontrowersyjny, ale jest też pełen humoru. Jego atutem jest to, że mocno wyróżnia się spośród wielu podobnych do siebie reklam radiowych. Myślę, że łatwo się go zapamiętuje i będzie on dobrze odebrany przez naszą grupę docelową, która, wierzę że ma podobne poczucie humoru jak my. Nasze spoty mają zwrócić uwagę na nasze pralki i inny sprzęt AGD objęty bezpłatną 5-letnią gwarancją. Sądzę, że ta kampania, dzięki wybranej przez nas formie, świetnie spełni swoją rolę” –  mówi Michał Grzeliński, Regional Marketing & Product Manager Poland-Hungary-Czech-Slovakia firmy BEKO S. A.

Aktywność reklamowa BEKO w Polsce

BEKO już drugi rok z rzędu przeznacza na reklamę największy budżet spośród wszystkich działających w Polsce producentów dużego sprzętu AGD. Firma ta ma już za sobą szereg ogólnopolskich telewizyjnych kampanii reklamowych, a jeden z jej spotów otrzymał branżową nagrodą Idea Awards. W tym roku firma BEKO, idąc za ciosem, chce dalej skutecznie promować swoją markę. Przeprowadzone w tym roku dwie kampanie telewizyjne i pierwsza ogólnopolska kampania radiowa także nie pozostały bez echa. Spontaniczna rozpoznawalność BEKO wynosi już 12%, a wspomagana ok. 43%. Rozpoczynająca się kampania to już czwarta aktywność reklamowa firmy BEKO w tym roku i ma za zadanie dalszą promocję marki.  

Nowa dwutygodniowa kampania radiowa ruszy pod koniec września i potrwa do początku  października br. 30-sekundowe spoty będziemy mogli usłyszeć na falach RMF FM, RMF Maxx, radia Eska i Eska Rock. Będzie ona wspierana 4-tygodniową kampanią Internetową wykorzystującą strony muratordom.pl, e-mieszkanie.pl, urzadzamy.pl, we-dwoje.pl, lazienki.pl. Spot przygotowany został specjalnie na nasz rynek przez polski oddział TBWA. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Media Direction OMD. Kampanię wspierają także działania PR prowadzone przez agencję Multi Communications.