Porównywarki cen walczą o internautów

W ciągu dwóch ostatnich lat w świecie zakupów online zaszły znaczące zmiany, do których niewątpliwie przyczyniły się coraz popularniejsze w Polsce – internetowe porównywarki cen. Według raportu Genius 2007, w ubiegłym roku odwiedziło je 2,7 mln użytkowników. To wzrost o 300% w stosunku do roku poprzedniego (930 tys. w 2006). Sklepy internetowe nie mogą bagatelizować tak istotnego kanału dotarcia do klienta i narzędzia promocji. Zwłaszcza, że na arenie porównywarek, toczy się obecnie ostra walka o internautów.

Trzy pierwsze miejsca są już zajęte

Rynek porównywarek cen jest już w Polsce częściowo ukształtowany. Liderem pozostaje, jak do tej pory – Ceneo. Dwie kolejne pozycje zajmują Nokaut oraz Skąpiec. O czwarte miejsce toczy się właśnie ostra walka pomiędzy: Okazje.info.pl, Radar.pl i Twenga.pl. Rywalizacja jest wyjątkowo zacięta, ponieważ porównywarka, która teraz przekona do siebie jak największą liczbę internautów, ma szansę szybko dogonić rywali z pierwszej trójki, a potem zawalczyć o miano lidera… Zdaniem ekspertów, na naszym rynku jest miejsce tylko dla dwóch / trzech porównywarek. Stawka jest zatem wysoka.

Rzetelność, pomysłowość, ambicja… Okazje

Miejsce serwisu Okazje.info.pl w pierwszej piątce porównywarek cen to wynik, który osiągnięty został w ciągu zaledwie 9 miesięcy istnienia tej porównywarki na polskim rynku! Mamy się czym chwalić – mówi Piotr Broniarczyk, szef Okazje.info.pl.

Porównywarka współpracuje już z 900 sklepami, zarówno internetowymi, jak i tradycyjnymi – offline. W przypadku tego serwisu prędkość integracji nowych sklepów, dochodzi nawet do 100 miesięcznie. Przy tak szybkim tempie rozwoju Okazje.info.pl mają szansę dogonić lidera w tej kategorii (porównywarka Ceno współpracuje obecnie z 1000 sklepów). Duża konkurencja na rynku e-commerce to na pewno spora korzyść dla internautów, gdyż dostają oni usługi o wyższej jakości i funkcjonalności.

Naszą zaletą jest kompleksowość. Dostarczamy kupującym jak najwięcej przydatnych informacji o produktach. Na stronach Okazji są poradniki, blog oraz forum, na którym można wymieniać opinie na temat sklepów i ich oferty – komentuje Piotr Broniarczyk z Okazje.info.pl. Nie jesteśmy porównywarką, za którą stoją wiodące portale i duże pieniądze. Jesteśmy młodym, ambitnym zespołem, który ma skuteczną strategię działania, jest blisko rynku i wciąż ma apetyt na kolejne sukcesy. Jeśli pozyskamy strategicznego partnera, mamy szansę skutecznie zawalczyć o pozycję lidera w tej branży. Interesuje nas tylko pierwsze miejsce – podkreśla Broniarczyk.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu