Nowa szata graficzna tygodnika Newsweek Polska

przez | 30/08/2008

Już 1 września tygodnik Newsweek Polska pojawi się w zmienionej szacie graficznej.

Nowy layout charakteryzuje elegancja i prostota oraz nowoczesny charakter, nawiązujący do aktualnych światowych rozwiązań w dziedzinie projektowania graficznego.

„Zmieniona szata Newsweeka ułatwi czytanie i zapamiętywanie treści. Efekt ten uzyskamy między innymi poprzez zmiany czcionki, lepsze uporządkowanie treści, jeszcze bardziej czytelne podziały stron, a także wyróżniającą ikonografię.” – mówi Dominika Szczechowicz, Dyrektor Artystyczna Newsweeka Polska.

Zmieniony Newsweek to również nowa sekcja – Newsweek.pl, która będzie łączyć wydanie wersji drukowanej ze stroną internetową magazynu, prezentując m.in. komentarze blogerów czy teksty publicystów, które w pełnych wersjach znajdą się na stronach www.

Magazyn będzie obrandowany nową, amerykańską wersją logotypu, zgodnie z konsekwentną polityką budowania światowej marki na lokalnych rynkach. Logo w tej formie znajdzie się zarówno na okładce, przy spisie treści, który również uzyska zupełnie inną formę, jak i przy komentarzu wstępnym Redaktora Naczelnego Michała Kobosko.

Style-book nowej szaty graficznej został przygotowany na potrzeby każdego działu redakcji i biura reklamy, uwzględniając specyfikę ich wymagań. Będzie też funkcjonował jako materiał edukacyjny oraz źródło inspiracji dla dziennikarzy, handlowców i reklamodawców. Dzięki temu materiały reklamowe będą mogły być lepiej wyeksponowane z jednoczesnym zachowaniem spójnej formy z szatą magazynu.

„Nie traktujemy reklamy jako obcego ciała. Wręcz odwrotnie – jest ona integralną częścią magazynu, która powinna odpowiadać nowoczesnym gustom naszych czytelników.” – podkreśla Andrzej Stepanów, Dyrektor Marketingu Newsweek Polska.

„Szukając nowych rozwiązań graficznych, kierowaliśmy się najnowszymi światowymi trendami, a analizując szaty wielu zagranicznych magazynów, takich jak np. TIME, Vanity Fair czy Esquire, staraliśmy się wybrać to, co naszym zdaniem najbardziej pasuje do profilu naszego czytelnika – człowieka zaangażowanego, otwartego, czynnie uczestniczącego w światowej kulturze.” – mówi Dyrektor Artystyczna Newsweek Polska.

Nowa szata graficzna pozwoli też na lepszą identyfikację felietonistów i dziennikarzy. Przy wybranych artykułach czytelnik zobaczy również wizerunki ich autorów. Tygodnik w nowej oprawie, stawia też na ilustratorów – to m.in.: Tomasz Walenta, którego prace publikowały The New York Times, The Chicago Tribune czy The Washington Post, Mirosława Urbaniaka czy Marcina Kuligowskiego, bardziej znanego jako Werke. Ich prace będą ważną częścią nowej formy graficznej.

„Newsweek ewoluuje, podobnie jak nasi czytelnicy. Wielu z nich jest przecież o 7 lat starszych i mają trochę inne potrzeby i spojrzenie na świat niż w momencie launchu magazynu na polski rynek. Jako tygodnik opinii jesteśmy najchętniej czytani zarówno przez menedżerów jak i młodych internautów. To zobowiązuje do poszukiwania nowych, atrakcyjnych form komunikacji.” – dodaje Andrzej Stepanów.