Direct Fly z koncesją

Po ponad rocznej przerwie linie lotnicze Direct Fly wracają na europejskie niebo, jako koncesjonowany przewoźnik lotniczy oferując usługi air-taxi w oparciu o maszyny Diamond DA-42 Twin Star.

Kontrolowana przez nowego właściciela, brytyjski fundusz holdingowy AerFinance PLC, spółka Direct Fly, otrzymała certyfikaty AOC przyznawany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Dzięki nim wkroczy do elitarnego grona 15 spółek mających pełne uprawnienia do świadczenia usług lotniczych w Polsce i Europie.

– Dziś, jako jedna z 15 firm lotniczych w Polsce posiadamy stosowne pozwolenia i koncesje, które zapewniają europejskie standardy obsługi samolotu i operacji lotniczych – podkreśla Bartłomiej Herodecki Prezes Zarządu Direct Fly Sp. z o. o. Koncesja to podstawa działalności dla każdej spółki lotniczej. To także gwarancja pełnego bezpieczeństwa pasażerów. Tymczasem w Polsce wciąż mamy wielu tzw. nie koncesjonowanych operatorów maszyn, którzy choć niegroźni zaciemniają obraz lotniczego biznesu – dodaje.

Dodajmy, że otrzymanie koncesji to rzecz niełatwa. Stąd też niewiele firm się na ubieganie o nią decyduje, budując tym samym szarą strefę usług air taxi. Każda ubiegająca się o certyfikaty AOC firma musi bowiem przejść etap sprawdzania zdolności do prowadzenia deklarowanej działalności operacyjnej na ziemi, jak np. planowanie i przygotowanie operacji, analiza osiągów i wyznaczanie ograniczeń, obsługa płytowa a także testowanie zdolności do prowadzenia podstawowej działalności operacyjnej w powietrzu. Tylko podmioty pozytywnie przechodzące powyższy audyt mogą liczyć na koncesję. Nie jest ich zbyt wiele, co powoduje, że szara strefa usług lotniczych w Polsce jest cały czas dość obszerna.

Otrzymanie przez Direct Fly koncesji otwiera przed spółką całkiem nowy etap. Diametralnej zmianie uległa jej koncepcja biznesowa. Produkty przewoźnika są zgodnie z najnowszymi trendami w lotnictwie cywilnym. Firma będzie oferowała zindywidualizowane rozwiązania dla osób przedsiębiorczych, które cenią swój czas i wygodę. Sztandarową ofertą spółki Direct Fly będą właśnie usługi czarterowe air-taxi, które umożliwiają elastyczne tworzenie planu podróży nie tylko na obszarze Polski, ale również na terenie Europy Środkowej i Wschodniej. Direct Fly zaoferuje też zarządzanie flotą powietrzną. Przejmując samolot pod zarządzanie spółka zapewni klientom profesjonalną obsługę maszyny po znacznie niższych kosztach, ze względu na korzyści skali. Dodatkowo, w maszyny znajdujące się pod zarządzaniem Direct Fly mogą być – za zgodą właściciela – wykorzystywane komercyjnie,  co istotnie zmniejsza koszt własności maszyny.

– Polski rynek lotniczy przeżywa transformację. To dla nas ogromna szansa. W ciągu ostatnich 4 lat Polska z sukcesem nadrabiała opóźnienia w zakresie lotnictwa komercyjnego, stając się najbardziej dynamicznym rynkiem lotniczym w Europie. Urząd Lotnictwa Cywilnego podaje, że w roku 2007 z usług lotniczych w Polsce skorzystało 19 mln pasażerów, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 24 %. Dodatkowo analizy Delloite oparte na prognozowanym tempie wzrostu gospodarczego w Polsce w latach 2007 – 2010 przewidują zwiększenie się liczby pasażerów w Polsce do poziomu 25 mln zł – podkreśla Herodecki.

Szef Direct Fly ocenia również, że najbliższe lata przyniosą wiele zmian jakościowych i ilościowych na terenie Europy Centralnej w branży lotniczej. Zmiany te obejmą zarówno wielkie projekty infrastrukturalne (lotniska regionalne) jak i małe i średnie firmy świadczące usługi dla lotnictwa począwszy od producentów części i elementów dla samolotów, a skończywszy na przewoźnikach. Innymi słowy konieczność certyfikatów wyeliminuje z rynku podmioty działające „na czarno”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu