Grupa Kolastyna: wyniki finansowe za i półrocze 2008 roku

przez | 18/08/2008

Grupa Kolastyna – jeden z czołowych polskich producentów kosmetyków – osiągnęła w I półroczu 2008 roku zysk netto na poziomie 2,64 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 70% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Przychody ze sprzedaży były o ponad 13,86% wyższe niż w I półroczu 2007 roku i wyniosły 52,16 mln zł.

„Od początku 2008 roku realizujemy szereg działań zmierzających do rozwoju Grupy Kolastyna. Przede wszystkim prowadzimy intensywne prace mające na celu uporządkowanie portfolio oferowanych produktów. Z naszego asortymentu wyłączamy mało rentowne wyroby, zastępując je nową ofertą. Wszystkie te czynności są czasochłonne, ale zakładamy, iż w dłuższej perspektywie zapewnią nam dynamiczny wzrost wyników. Liczymy, że pierwsze efekty będą widoczne jeszcze w tym roku” – mówi Andrzej Grzegorzewski, prezes zarządu Grupa Kolastyna SA.

Najważniejsze wydarzenia w I półroczu 2008:

  • Działania marketingowe i sprzedażowe, a wśród nich m.in.: wprowadzenie nowych linii kosmetycznych i „odświeżenie” produktów znajdujących się w portfolio Grupy, zimowe i letnie akcje promocyjne, uruchomienie nowych stron internetowych (www.tanita.com.pl oraz www.nasto.com.pl), rozszerzenie i wzmocnienie dystrybucji produktów Grupy Kolastyna – od początku 2008;
  • Powołanie nowego członka zarządu – Marka Opowicza, który jednocześnie piastuje stanowisko dyrektora operacyjnego Grupy – styczeń 2008;
  • Przystąpienie do Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych – marzec 2008.

Grupa Kolastyna debiutowała na GPW w lutym 2007. Pierwsza emisja akcji spółki zakończyła się rekordową nadsubskrypcją: 98,29% dla osób uczestniczących w book buildingu i 99,14% dla pozostałych osób. Zgodnie z założeniami przyjętymi w prospekcie emisyjnym, środki pozyskane z oferty publicznej Grupa przeznacza na zwiększenie udziału w rynku kosmetycznym, działania konsolidacyjne i wzrost sprzedaży eksportowej, zwłaszcza w basenie Morza Śródziemnego.