Nie będzie już takiego lata

Trwający obecnie szczyt wyjazdów turystycznych jest jednym z najbardziej korzystnych od wielu lat dla turystów. Bardzo mocna złotówka oraz wzrost zarobków Polaków sprawiły, że dawno nie było tak dużego zainteresowania egzotycznymi wyjazdami.

Zeszłotygodniowa decyzja amerykańskiego Banku Rezerw Federalnych o podniesieniu stóp procentowych, może w długiej perspektywie spowodować, iż trwające wakacje będziemy wspominać ze szczególnym sentymentem. Możliwe umocnienie dolara oraz postępująca rezygnacja z używania amerykańskiej waluty w rozliczeniach z operatorami turystycznymi przez właścicieli hoteli i ośrodków zmienią wkrótce sytuację cenową na rynku usług turystycznych.

„To jedna z niewielu sytuacji w historii kiedy Polacy nie powinni mieć powodu do narzekań – mówi Rafał Dąbkowski z Cititravel.pl – Rosnące zarobki oraz mocny kurs złotego spowodował zwiększony popyt na usługi, z wyższego segmentu. Mam na myśli wyjazdy do Ameryki Południowej, Karaiby czy Wyspy Zielonego Przylądka” – dodaje Dąbkowski.

Mimo, iż złoty polski znajduje się wciąż w kanale umacniającym go wobec dolara i euro przejście na rozliczenia w euro przez końcowych dostawców usług turystycznych, powoduje że w tym roku miała miejsce bardzo korzystna kombinacja czynników podnoszących dostępność ekskluzywnej turystyki.

„Cititravel zajmuje się głównie dystrybucją produktów turystycznych kierowanych do klientów szukających zazwyczaj czegoś innego niż standardowy wyjazd w dobrze znane miejsce. Ten sezon uważam za przełomowy, gdyż zmieniło się postrzeganie najciekawszych elementów z naszej oferty. – mówi Rafał Dąbkowski z Cititravel.pl – Jest to kapitał, który będzie procentował przez kolejne lata. Takiego lata już nie będzie, ale przekroczyliśmy punkt, od którego rozpocznie się jeszcze bardziej dynamiczny rozwój rynku w najbliższej przyszłości” – dodaje.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu