Podróże TV rzuca rękawicę kanałom podróżniczym

przez | 06/08/2008

Podróże TV, sprzedażowy kanał telewizyjny należący do funduszy Capital Partners i operatora Triada S.A. poszerza ofertę programową i rozpoczyna konkurencję na rynku kanałów podróżniczych i life style. Celem spółki jest zwiększenie oglądalności, pozyskanie nowych źródeł przychodów oraz powiększenie grupy widzów.

Decyzja jest efektem analiz prowadzonych przez spółkę od kilku miesięcy oraz umowy podpisanej z firmą posiadającą prawa do programów tematycznych. Dotychczas spółka koncentrowała się jedynie na sprzedaży wycieczek zagranicznych dla widzów znajdujących się w portfolio największych polskich touroperatorów.

‘’Nasza decyzja podyktowana jest dużym potencjałem rozwoju kanałów podróżniczych i life style, których widownia systematycznie rośnie. Nowa oferta programowa ustawi nas w konkurencji wobec takich graczy telewizyjnych jak National Geographic, Kuchnia TV, Travel Channel….. ‘’ – podkreśla Aleksander Gruszczyński, prezes PTV.

Łączne wydatki na reklamę telewizyjną w Polsce będą rosły w tempie ok. 5,2% rocznie, w 2010 r. osiągną pułap 2270 mln USD, 10% tej kwoty pochłoną wydatki na reklamę w kanałach tematycznych, które stają się coraz bardziej popularne, zarówno po stronie odbiorców, jak i potencjalnych reklamodawców.(źródło: CEO Magazyn Top Managerów).

Poszerzenie ramówki przez spółkę to kolejny zabieg mający na celu zwiększenie dynamiki przychodów, obok realizowanej obecnie budowy własnej sieci ‘’wysp sprzedażowych’’ usytuowanych w największym centrach handlowych, jak dotąd w 5 miastach na terenie kraju.

W najbliższym czasie kanał zaproponuje nowe programy, przybliżające widzom kulturę, tradycyjną kuchnię i ciekawostki z krajów, które warto odwiedzić. Spółka planuje między innymi emisję programu „Delektując się światem”, ukazującego  kultury i smaki innych krajów. „Ukryta Azja” to kolejna propozycja kanału Podróże TV, przenosząca widza od Indonezji po Kambodżę, od Indii po Japonię, ukazująca te części kontynentu, które są nadal bogate w starożytne tradycje oraz style życia.

Dla tych, dla których cały świat jest placem zabaw, przewidziana została seria programów „Ekstremalni podróżnicy”, opisująca nietypowych turystów, którzy odwiedzają najpiękniejsze zakątki świata w poszukiwaniu emocji, zapewnianych przez surfing, kitesurfing, jazdę na snowboardach, czy BMXach, wspinaczkę górską i wiele innych.

Jedną z ciekawszych pozycji programowych jest seria „Ślubuję…Jedzmy”. Bohaterami poszczególnych odcinków są pary z różnych kręgów kulturowych, organizujące swoje bogate przyjęcia weselne, zaś smakoszy z pewnością zainspiruje program „Smaki świata”, traktujący o stylu życia i podróżach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.