Oracle przejmuje firmę Global Knowledge Software

przez | 04/08/2008

Redwood Shores, Kalifornia, 4 sierpnia 2008 r. — Firma Oracle poinformowała o uzgodnieniu warunków przejęcia działu Global Knowledge Software LLC (GKS) firmy Global Knowledge Inc.

GKS to jeden z największych producentów oprogramowania do automatyzacji szkolenia samoobsługowego. Produkty GKS zapewniają podnoszenie kwalifikacji użytkowników w przedsiębiorstwach w dziedzinie użytkowania aplikacji, z wykorzystaniem szkoleń i testów w oparciu o symulowane transakcje oraz automatycznie tworzone instrukcje krok po kroku.

GKS jest już od dłuższego czasu partnerem Oracle. Produkt GKS Personal Navigator jest sprzedawany jako główny składnik zestawu oprogramowania Oracle User Productivity Kit (UPK), który został wdrożony już u ponad 2000 klientów Oracle. Produkty GKS stanowią uzupełnienie oprogramowania do dokumentowania procesów i szkolenia z uwzględnieniem ról Oracle Tutor. Przewiduje się, że połączenie produktów GKS, pakietu Oracle Tutor oraz oprogramowania Oracle do zarządzania procesami uczenia się zapewni klientom kompleksowe rozwiązanie korporacyjne pozwalające opracowywać i wdrażać dokumentowanie procesów biznesowych, interaktywne szkolenia systemowe oraz terminowe szkolenia dotyczące wszystkich aplikacji używanych w danym przedsiębiorstwie.

Firma Oracle zamierza utworzyć globalny dział sprzedaży, który zwiększy zainteresowanie aplikacjami innych producentów wykorzystującymi produkty GKS i rozszerzy ofertę Oracle w dziedzinie szkoleń. Transakcja zostanie zamknięta prawdopodobnie w trzecim kwartale 2008 r. Do tego czasu obie firmy będą nadal działać niezależnie. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

„Nasi klienci poszukują spójnego, ekonomicznego rozwiązania szkoleniowego, które przyspieszałoby wdrażanie oprogramowania przez użytkowników w skali całego przedsiębiorstwa” — powiedział Ed Abbo, wiceprezes działu opracowywania aplikacji firmy Oracle. „Dzięki temu przejęciu klienci uzyskają dostęp do jednolitej technologii szkolenia użytkowników i dokumentowania procesów, obejmującej aplikacje w całym przedsiębiorstwie”.