Dziennik stawia na dodatki i raporty Wall Street Journal Polska

przez | 30/07/2008

Wprowadzony w maju 2007 dodatek Wall Street Journal Polska (WSJ Polska) odniósł spektakularny sukces reklamowy. Zawdzięcza go atrakcyjnej formule wydawniczej bazującej na licencji największego dziennika finansowego na świecie, formule bardzo dobrze dopasowanej do polskich realiów. W dużym stopniu to dzięki temu dodatkowi Dziennik jest liderem wzrostu sprzedaży reklam w pierwszym półroczu 2008. W tym okresie, w porównaniu do analogicznego okresu 2007, dynamika wzrostu sprzedaży powierzchni reklamowej płatnej wyniosła w Dzienniku 61% i była znacząco wyższa niż w Rzeczpospolitej i Gazecie Wyborczej (odpowiednio 14% i 13%)*.

Marcin Piasecki:
„Z badań jakościowych, jakie są regularnie przeprowadzane, wynika jasno, że największą siłą WSJ Polska są jego reporty i specjalistyczne dodatki tematyczne. Cieszą się one znacznie większym powodzeniem, niż materiały poświęcone tematyce leasingu, factoringu, kredytów i funduszy inwestycyjnych.”

Dominik Tzimas:
„W związku z olbrzymim zainteresowaniem reklamodawców i czytelników planujemy zwiększyć liczbę reportów i dodatków tematycznych. Opracujemy stały kalendarz ich publikacji, będą się pojawiać minimum raz w tygodniu. Nie rezygnując z tematów stricte finansowych, podejmiemy się również analizy innych obszarów gospodarki. Jeszcze w 2008 ukażą się raporty na temat branży IT, telekomunikacji i Internetu, rynku budowlanego. Każda z publikacji będzie wcześniej zajawiana i promowana na łamach tytułów ASP oraz w Internecie.

Dla sprawnej realizacji planów wydawniczych zespół redakcyjny zostanie gruntowanie przebudowany i rozszerzony; po wszystkich zmianach liczba dziennikarzy i redaktorów wzrośnie z 20 obecnie do 30.

Marcin Piasecki:
„Naszym celem jest zbudowanie młodego, dynamicznego zespołu dziennikarzy posiadających lub zainteresowanych zdobyciem specjalistycznej wiedzy na temat najróżniejszych obszarów gospodarki. Najlepsi z nich mogą liczyć na staże w redakcji Wall Street Journal Europe.”