Wirtualna Polska inwestuje w użyteczność

przez | 29/07/2008

Wirtualna Polska inwestuje w badania użyteczności i projektowanie zorientowane na użytkownika. Podpisana właśnie z agencją Symetria umowa o współpracy w zakresie badań użyteczności to część całościowej strategii portalu, obejmującej wdrażanie rozwiązań opartych na dogłębnej znajomości profilu i potrzeb użytkowników.

Wirtualna Polska kontynuuje strategię maksymalizowania użyteczności rozwiązań istniejących i nowo wdrażanych. Bieżące zmiany w portalu są skutkiem prac projektowych zespołu WP i jednocześnie efektem realizowanych badań użyteczności. Autorem analiz eksperckich i testów z udziałem użytkowników – z wykorzystaniem eye trackingu – jest poznańska agencja Symetria, specjalizująca się w zagadnieniach usability.

Decyzja o naszej stałej współpracy z Symetrią to naturalna konsekwencja podejścia WP do kwestii użyteczności – mówi Jacek Murawski, prezes Zarządu Wirtualnej Polski – Głos internautów jest bowiem dla nas decydujący. Kształtując rozwiązania i serwisy w portalu zawsze sugerujemy się ich opiniami, o czym świadczą nasze liczne beta testy. Wsparcie Symetrii umożliwi nam uzupełnienie tej wiedzy o obiektywne dane. Znamy wypowiedzi i potrzeby naszych użytkowników, a teraz, m.in. dzięki eye trackingowi, sprawdzać będziemy, jak poruszają się po serwisach i jak je postrzegają. Waga tych informacji jest niepodważalna – analizy Symetrii wsparły nas m.in. we wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań w obrębie kont pocztowych.

Wirtualna Polska rozwija swoje serwisy w oparciu światowe trendy, testy, obserwację rynku i statystyki portalu. Kształt uruchamianych usług wyznaczają w równej mierze potrzeby internautów związane z szybkim i wygodnym pozyskiwaniem wyselekcjonowanych oraz wartościowych informacji.

Zależy nam, aby internauci czuli się u nas dobrze i swobodnie – wyjaśnia Marcin Pokojski, z Pionu Technologii Informatycznej WP, odpowiedzialny za bieżącą współpracę z Symetrią – Każdorazowo, podejmując decyzję o wdrożeniach i zmianach w portalu, analizujemy rekomendacje agencji oparte na znajomości potrzeb użytkowników. Wykorzystujemy zatem synergię zewnętrznej ekspertyzy i własnego doświadczenia.

Symetria odpowiadać będzie za całość testów i ekspertyz, w tym za ich planowanie w ścisłej współpracy z Wirtualną Polską oraz rekrutację uczestników zgodnie z profilami użytkowników docelowych projektów. Cieszy nas gruntowny charakter badań – podsumowuje Pokojski – Wyniki testów pokazują nam, jak zachowują się internauci w różnym wieku i o różnych umiejętnościach informatycznych. Uzyskujemy pełen przekrój danych, które możemy następnie przeanalizować wewnętrznie i odnieść do naszych doświadczeń i własnych danych. Bardzo dobre wyniki osiągane przez serwisy WP utwierdzają nas w przekonaniu o wartości takiej inwestycji w użyteczność.