Atos Origin wdraża usługę m-biletów w Heathrow Express

przez | 15/07/2008

Firma Atos Origin, międzynarodowy dostawca usług IT, wdrożyła u brytyjskiego przewoźnika kolejowego Heathrow Express system AVANTIXMetro, oferujący dystrybucję biletów za pomocą telefonii komórkowej. Dzięki temu rozwiązaniu klient ma możliwość zakupu dowolnego biletu niezależnie od miejsca, w którym się znajduje.Za pomocą usługi AVANTIXMetro pasażerowie mogą teraz kupić bilet na pociąg Heathrow Express łączący lotnisko Heathrow z dworcem Paddington w Londynie.  Jest to pierwsze wdrożenie systemu wprowadzającego bilety elektroniczne, zaprojektowane i zrealizowane przez Atos Origin. Pozwala ono klientom indywidualnym i korporacyjnym dokonać rezerwacji online za pośrednictwem strony internetowej Heathrow Express.

M-bilet to wygodniejsza forma biletu, która jest zapisem w systemie komputerowym operatora przejazdów kolejowych. Dzięki temu nie można go zgubić ani o nim zapomnieć. Nie trzeba go odbierać z biura czy też czekać, aż zostanie dostarczony. Po założeniu rezerwacji klient otrzymuje potwierdzenie zakupu w postaci m-biletu na telefon komórkowy lub urządzenie PDA (Personal Digital Assistant, komputer kieszonkowy). Dowodem opłaty za przejazd pociągiem jest wiadomość SMS, która zawiera numer oraz szczegóły dotyczące rezerwacji.

Komórkowy system dystrybucji biletów firmy Atos Origin oszczędza pasażerom czas w kolejkach do kas biletowych.

– Większość klientów Heathrow Express to ludzie bardzo zajęci zawodowo, którzy wymagają od nas procedur oszczędzających ich cenny czas. Dzięki systemowi Atos Origin, obsługującemu m-bilety, podróż na lotnisko wraz z kupnem biletu zajmuje zaledwie 15 minut – mówi George Fripp, menedżer korporacji Heathrow Express.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.