SAS rozwija się najszybciej spośród pięciu czołowych dostawców BI utrzymując pozycję lidera rynku zaawansowanej analityki

przez | 10/07/2008

Przychód firmy SAS z narzędzi BI w 2007 roku wzrósł o 16,6 %; narzędzia BI wchodzą na rynek masowyCARY, NC  (lipiec 2008)  –  SAS, lider w dziedzinie business intelligence i analityki, osiągnął w 2007 roku wzrost przychodów z narzędzi BI na poziomie 16,6 %, przy średniej dla rynku wynoszącej 12,1 %. Według raportu IDC #212921 z czerwca br. zatytułowanego Worldwide Business Intelligence Tools 2007 Vendor Shares: Query, Reporting, Analysis and Advanced Analytics Markets Stable in the Face of Economic Turmoil (Udziały rynkowe światowych dostawców narzędzi Business Intelligence w roku 2007: rynki sprawozdawczości i zapytań, analiz oraz zaawansowanej analityki stabilne w obliczu niepokoju gospodarczego) SAS osiągnął najwyższy wskaźnik wzrostu udziału rynkowego wśród pięciu czołowych dostawców BI. Co więcej, jedenasty rok z rzędu firma znajduje się na pierwszym miejscu pod względem udziału w rynku zaawansowanej analityki.

Dzięki wynoszącej w 2007 roku 439.8 mln USD sprzedaży zaawansowanych narzędzi w obszarze analityki, firma SAS objęła prowadzenie w tym segmencie rynku osiągając 31.9 % udziału – ponad dwukrotnie więcej niż najbliższa firma konkurencyjna – przy wzroście sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku wynoszącym 15,2 %. W ubiegłym roku segment rynku narzędzi BI związany z zaawansowaną analityką rozwijał się szybciej niż segment sprawozdawczości, zapytań i analiz. Szybsze od oczekiwanego tempo wzrostu odzwierciedla rosnące zapotrzebowanie na oprogramowanie zapewniające szybszy dostęp do szerokiego spektrum informacji. „Narzędzia BI wreszcie wchodzą na rynek masowy” powiedział Dan Vesset, Wiceprezes Programowy IDC ds. Badań nad Analityką Biznesową oraz współautor omawianego raportu IDC. „Jest to wstęp do kolejnego cyklu rynkowego, który doprowadzi do wszechobecności Business Intelligence.”

“Dzięki 32-letniej historii dostarczania sprawdzonych rozwiązań oraz wprowadzania innowacji, SAS jest coraz częściej pierwszą firmą, do której ludzie zwracają się chcąc rozwiązać swoje problemy biznesowe” powiedział Jim Davis, Wiceprezes i CMO w SAS. „Klienci postrzegają nas nie tylko, jako zajmującą się oprogramowaniem firmę o niezrównanych możliwościach analitycznych i specjalistycznej wiedzy branżowej, ale też jako partnera strategicznego, który pomoże im podejmować lepsze i szybsze decyzje dotyczące rozwoju biznesu”.