Microsoft inwestuje w sieć partnerską i wpływa na wzrost rynku IT w regionie CEE

przez | 10/07/2008

Warszawa, 9 lipca 2008 r. – Microsoft poinformował, że w ciągu najbliższych trzech lat zainwestuje w sieć firm partnerskich w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) i jej rozwój ponad 400 milionów dolarów. Środki te zostaną przeznaczone na rozbudowę sieci o nowe firmy, przygotowanie dla nich zasobów technologicznych i informacyjnych oraz wsparcie sprzedaży  w regionie. W raporcie z października 2007 roku Europa Środkowo-Wschodnia została uznana przez firmę badawczą IDC za region o przewidywanym najbardziej dynamicznym rozwoju branży IT do roku 2011. „Wierzymy, że region Europy Środkowo-Wschodniej będzie w najbliższym czasie kontynuował swój dynamiczny wzrost. Również dla Microsoftu rynek ten rozwija się niezwykle szybko – obecnie mamy w nim 40 proc. udziału, a więc więcej niż którakolwiek konkurencyjna firma IT w regionie. Kontynuujemy nasze inwestycje, by utrzymać poziom wzrostu oraz wpłynąć na ekonomiczny rozwój regionu. Sieć partnerska jest jednym z filarów naszego biznesu, dlatego jestem przekonany, że inwestowanie w rynek poprzez wspieranie kluczowych dla nas partnerów w biznesie przyniesie korzyści dla wszystkich zainteresowanych stron – również samemu rynkowi i gospodarkom poszczególnych krajów regionu” – mówi Tomasz Bochenek, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży na region Europy Środkowo-Wschodniej w Microsoft.

Microsoft wierzy, że poczynione inwestycje przyniosą w każdym roku 15 procentowy wzrost liczby firm partnerskich w sieci, która już obecnie liczy sobie ponad 47 000 przedsiębiorstw. Jednocześnie  w  roku finansowym 2009 (lipiec 2008 – czerwiec 2009), firma przeznaczy 44 miliony dolarów na wsparcie rozwoju nowych firm partnerskich oraz dostarczenie im środków na zwiększenie sprzedaży i podnoszenie jakości obsługi.

„Rozwój firm partnerskich stanowi dla Microsoft jeden z kluczowych priorytetów biznesowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wzrost nie oznacza jednak jedynie liczb, ale dotyczy również rozwoju możliwości naszych partnerów. W tym roku Microsoft inwestuje 80 milionów dolarów w szkolenia dla firm partnerskich z regionu, by mogły oferować jeszcze wyższy poziom usług. Jednocześnie nowe narzędzie, jakim jest Microsoft’s Solution Marketplace da klientom końcowym łatwiejszy dostęp do produktów i serwisu o najwyższej jakości” – powiedział Charles Arizmendi, dyrektor ds. strategii i programów partnerskich na region Europy Środkowo-Wschodniej w Microsoft.

Firma przewiduje, że znaczące inwestycje w sieć partnerską oraz rynek produkcji oprogramowania w regionie Europy Środkowo-Wschodniej przyniosą w ciągu najbliższych trzech lat ponad 25 proc. wzrost sprzedaży rocznie.

“Jak pokazują nasze analizy, rynek IT w krajach Europy Środkowo-Wschodniej charakteryzuje się dużą dynamiką wzrostu. Taka sytuacja zachęca globalne firmy technologiczne z sektora IT, miedzy innymi takie jak Microsoft do inwestycji w centra obsługi klienta czy laboratoria badawczo – rozwojowe, które stają się integralnym elementem ich światowej infrastruktury. Inwestycje te w znaczącym stopniu przyczyniają sie do rozwoju i poprawy konkurencyjności lokalnej gospodarki” – powiedział Andrzej Jarosz dyrektor generalny IDC Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.