Darmowa reklama dźwignią handlu

przez | 09/07/2008

Mogłoby się wydawać, że promowanie firmy w Internecie nie obędzie się bez konieczności poniesienia dużych kosztów. Nie każdy jednak wie, że istnieją, bezpłatne ale zarazem skuteczne, metody budowania świadomości marki.  Internet, dając nieograniczone możliwości działania, stanowi doskonałe narzędzie służące realizacji pomysłów na promocję firmy. Wielu twierdzi, że to najszybsza i najskuteczniejsza droga do zaistnienia na rynku, zbudowania silnej i stabilnej pozycji, czy pozyskania nowych kontrahentów. W czerwcu 2008 roku zakończone zostały prace nad podstawową wersją systemu, którego misją jest umożliwienie bezpłatnego reklamowania firm i towarów oraz wspomaganie procesu pozycjonowania stron www w internetowych wyszukiwarkach.

System, którego właścicielem jest FHU „Połomski” Studio Reklamy, składa się z trzech połączonych serwisów – Centrum Katalogowego Kafito.pl, Centrum Prasowego CentrumPR.pl oraz Forum Wielotematycznego eGadki.pl.

Pierwszy z serwisów, Centrum Katalogowe Kalito.pl, uzyskał pozytywne opinie wśród, znanych z ciętego języka i wysokich wymagań dotyczących narzędzi SEO, użytkowników forum Pozycjonowania i Optymalizacji. Obecnie Kafito zajmuje 12-tą pozycję w rankingu stron Stat.pl w kategorii Katalogi. Mając na uwadze, że w Internecie dostępnych jest klika tysięcy polskojęzycznych katalogów i liczba ta ciągle rośnie, pozycja zajęta przez Kafito należy do wysokich. Ponadto Katalog Kafito uzyskał w Google Page Rank 3.

Drugie narzędzie systemu to CentrumPR.pl stanowiący połączenie serwisu prasowego, dziennikarstwa obywatelskiego, presella oraz instrumentu dla Agencji Public Relatons. Dzięki wyjątkowo prostej obsłudze, każdy zarejestrowany użytkownik może w kilka minut opublikować artykuł prasowy, a następnie powiadomić o tym fakcie znajomych.

Trzecim serwisem jest eGadki.pl, czyli forum wielotematyczne pozwalające między innymi na komentowanie artykułów w CentrumPR i towarów w Kafito.

– Inne katalogi stron oferują swoim użytkownikom tylko wpis w odpowiedniej podkategorii, a nawet to bardzo często obciążone jest wieloma ograniczeniami. Nasz system wychodzi znacznie dalej. Pozwala użytkownikom wprowadzać wpisy katalogowe, umożliwia tworzenie artykułów prasowych, a także komentowanie i wypowiadanie się na forum, a to wszystko za pomocą jednego loginu i hasła. W konsekwencji, w stosunkowo krótkim czasie, można uzyskać długofalowy efekt promocyjny wraz z dużą ilością przyjaznych linków do własnej strony www, które znacznie wspomagają pozycjonowanie – przekonuje Sławomir Połomski, administrator serwisu.

Do zalet serwisów należy fakt, że użytkownik ma możliwość złożenia nieograniczonej liczby wpisów. Katalog jest moderowany, więc każdy wpis dopisany do podkategorii, z którą nie ma związku, jest szybko i sprawnie korygowany. – Na przykład dodanie kwiaciarni do działu motoryzacyjnego spowoduje przesunięcie wpisu do odpowiedniej podkategorii. Natomiast w przypadku braku właściwej podkategorii, użytkownik może samodzielnie i w każdej chwili taką założyć – dodaje Sławomir Połomski.

Nadrzędnym celem, który przyświecał twórcom, było stworzenie systemu przyjaznego dla użytkownika, prostego w obsłudze i zoptymalizowanego pod względem pozycjonowania. Sławomir Połomski: – Wszystkie serwisy w systemie powstały na bazie autorskiego skryptu. Zrezygnowano w nich z wszelkich dodatków, które co prawda wizualnie ładnie się prezentują, ale przeważnie nie wpływają na funkcjonalność katalogu pod względem pozycjonowania i optymalizacji.

Więcej informacji o serwisach można znaleźć na www.kafito.pl, www.centrumpr.pl oraz www.egadki.pl.