Zakończone wdrożenie w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej

przez | 08/07/2008

Bonair SA w konsorcjum z firmami S&T Services Polska Sp. z o.o. oraz RSI Sp. z o.o. zakończył wdrożenie Krajowego Systemu Monitoringu Rynku Pracy, Centralnej Bazy Ofert Pracy oraz Portalu Informacyjnego Publicznych Służb Zatrudnienia.Realizacja całości przedsięwzięcia, poczynając od założeń projektowych, trwała od 2004 roku, a wartość projektu przekroczyła 4 500 000 zł.

W ramach projektu zbudowano:

* centralną hurtownię danych o rynku pracy, z rozwiązaniami klasy Business Intelligence do analizy i raportowania zjawisk zachodzących w tym obszarze,
* centralną bazę danych z ofertami zatrudnienia oraz CV bezrobotnych i poszukujących pracy, z modułami wyszukiwania i kojarzenia semantycznego,
* platformę informacyjno-komunikacyjną dla Publicznych Służb Zatrudnienia, poszukujących pracy i pracodawców.

Dokonano pełnej integracji informacyjnej z 340 powiatowymi urzędami pracy, zautomatyzowano procesy pozyskiwania informacji, wdrożono regularne zasilania informacyjne oraz przeprowadzono szkolenia z administracji i obsługi oprogramowania.

W projekcie wykorzystano technologie i narzędzia: Microsoft .Net, Microsoft SQL, ProClarity, IBM Websphere oraz bazę Oracle.

Zdaniem Piotra Puszcza, szefa projektu w Bonair SA, dostarczone rozwiązania stwarzają nowe możliwości dla instytucji i uczestników rynku pracy. „Analitycy mogą prowadzić pogłębione analizy zjawisk na rynku pracy, struktury bezrobocia i oceny efektywności działań Publicznych Służb Zatrudnienia. Pracodawcy mogą znaleźć odpowiednich pracowników, a poszukujący pracy ofertę zatrudnienia. Automatycznie tworzone są sprawozdania z rynku pracy. Na portalu internetowym dostępne są różnorodne informacje i wiadomości z rynku pracy. Pracownicy PSZ mogą korzystać z wewnętrznej platformy komunikacyjnej. Mamy przekonanie, że każda z tych grup doceni walory nowych technologii i efektywnie zastosuje je w swojej działalności.”