itelligence wspiera Grupę Raben w utrzymaniu infrastruktury IT

przez | 08/07/2008

Warszawa, 8. lipca 2008 – od maja 2008 firma itelligence rozpoczęła świadczenie usług zarządzania infrastrukturą IT dla Grupy Raben. Całodobowa opieka nad najważniejszymi systemami IT umożliwia ciągłość działania aplikacji wspomagających Grupę Raben w świadczeniu kompleksowych usług logistycznych 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Opieka obejmuje m.in. utrzymanie wysokiej dostępności systemów poprzez konfigurowanie, nadzór i monitoring środowiska, wykonywanie okresowych testów, raportowanie wydajności systemów oraz koordynację procesu usuwania awarii. 

Poszukiwaliśmy partnera, który będzie realizował całodobowy nadzór nad naszymi zasobami serwerowo-sieciowymi dla kluczowych aplikacji. Po przeanalizowaniu ofert i możliwości firm oferujących usługi zarządzania centrami danych, wybraliśmy ofertę itelligence jako najbardziej odpowiadającą naszym potrzebom. – mówi Sławomir Pawlak – Dyrektor ds. Informatyki i Telekomunikacji. W itelligence nad projektem Raben pracuje ok. 10 specjalistów, z kompetencji których klient korzysta w zależności od potrzeby.

Grupa Raben świadczy swoje usługi 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. W takim też trybie muszą być dostępne rozwiązania IT Rabena. Utrzymanie ich w nieprzerwanym działaniu jest kluczowe dla funkcjonowania całej firmy. Dlatego itelligence wspiera administrację IT w systemie 24/7, a w przypadku awarii czas reakcji wynosi tylko 15 minut.

itelligence na bieżąco sprawdza wykorzystanie i obciążenie zaawansowanych systemów serwerowych, na których pracują główne aplikacje wspomagające kluczowe procesy biznesowe Grupy Raben. Centralne oprogramowanie monitorujące sprawdza stany serwisów, procesorów, pamięci, dysków itp. System zbiera dane, automatycznie poddaje je obróbce logicznej, a w razie konieczności informuje telefonicznie dyżurnego konsultanta o potencjalnych zagrożeniach czy awariach.

W przypadku awarii itelligence odpowiada także za uruchomienie procedury naprawczej oraz nadzór serwisu świadczonego przez dostawców sprzętu IT. W praktyce oznacza to kontakt z serwisantami, bieżące informowanie Raben o postępach naprawy, monitorowanie procesu usuwania awarii, a także przekazywanie serwisantom wstępnej diagnozy i kompletnych danych o stanie hardware’u z przed i z czasu awarii, co znacznie skraca czas usunięcia usterki.

itelligence przygotowuje dla Raben raporty dotyczące wydajności poszczególnych urządzeń. Dodatkowo, outsourcer udostępnia konsolę, dzięki której pracownicy Raben mogą samodzielnie w dowolnym czasie i na bieżąco przeglądać raporty obciążenia ruchu czy wydajności środowiska.

Nasza współpraca z Grupą Raben potwierdza, że w outsourcingu IT nie ograniczamy się wyłącznie do rozwiązań SAP. – mówi Wojciech Darłowski Dyrektor Centrum Systemów Informatycznych w itelligence – Dzięki temu projektowi mamy w itelligence szansę wykorzystać i poszerzyć nasze unikalne kompetencje w obszarach IT, które niezwykle rzadko występują na rynku polskim.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.