Jak złowić klienta w sieci?

przez | 04/07/2008

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz prosty i zrozumiały przekaz, to najważniejsze czynniki gwarantujące sukces promocji w Internecie – takie wnioski płyną z wyników badania przeprowadzonego na firmach przez Firmy.net.    Badanie Firmy.net – niedawno powstałego portalu, który umożliwia kompleksową promocję firm w Internecie – miało postać ankiety internetowej. Zostało przeprowadzone w okresie od  1 do 15 marca 2008 na grupie 1000 przedsiębiorstw zarejestrowanych w portalu.  Celem badania było poznanie potrzeb i motywacji firm, które zdecydowały się zainwestować w budowanie swojego wizerunku w sieci i dzięki temu wiedzę na temat skutecznej reklamy mogły czerpać już z własnych doświadczeń. Ankietowani odpowiadali na pięć pytań, w których mieli za zadanie m.in. wskazać najważniejsze ich zdaniem cechy skutecznej reklamy w Internecie, a także konsekwencje braku internetowej promocji.

Jako najbardziej efektywną metodę promocji w Internecie przebadane firmy wskazały skuteczne pozycjonowanie oraz łatwość wyszukania firmy w wyszukiwarkach (35 proc. odpowiedzi). Wysoka pozycja firmowej prezentacji w wynikach wyszukiwania jest ważna z tego względu, iż stanowi pierwszy krok, by zbudować zainteresowanie potencjalnego klienta i zachęca go do sprawdzenia zawartości odsyłającego linku. Jeśli ten warunek nie jest spełniony, to nawet najlepsza i najbardziej oryginalna reklama będzie nieskuteczna, gdyż wśród  miliardów innych informacji, internauta po prostu jej nie zauważy.

Kiedy już uda się poprzez pozycjonowanie zwabić internautę do odwiedzenia firmowej strony, wtedy niezwykle istotny staje się sposób prezentacji informacji o firmie. Według respondentów  najważniejsze jest szczegółowe, jasne, czytelne opisanie firmy i jej produktów czy usług (19 proc. odpowiedzi), a także możliwość zamieszczenia kompletnych i aktualnych danych kontaktowych firmy wraz z jej lokalizacją na mapie (15 proc. odpowiedzi).

Nadmiar reklam, ich krzykliwość, natarczywość i często bylejakość oraz rosnące tempo życia sprawiają, że coraz większe znaczenie w konstrukcji  reklam zaczynają  odgrywać przede wszystkim precyzja i klarowność przekazu. Aż 50 proc. respondentów uznało, iż uniwersalne cechy każdej reklamy w Internecie to przede  wszystkim – przejrzystość, czytelność i zrozumiałość. Na dalszych miejscach znalazły się m.in. zwięzłość przekazu  (13,5 proc.), walory wizualne (12 proc.), oryginalność (12 proc.).

Na pytanie: „Dlaczego wybrałeś właśnie te cechy?”, aż 37,5 proc. firm odpowiedziało, iż są one najbardziej skuteczne i w największym stopniu wpływają na pozyskanie nowych klientów. Jedna czwarta  badanych wskazała cechy, które byłyby zarazem najbardziej pożądane w reklamie ich własnej firmy. Zdecydowana większość firm (62,5 proc.) jako najważniejsze z własnego punktu widzenia uznaje przejrzystość i czytelność reklamy, co umożliwia jej pełne i łatwe zrozumienie. Z tego samego powodu ankietowani cenią pozycjonowanie (12,5 proc.) oraz kompletne informacje o firmie (12,5 proc.).

„Przebadane firmy doskonale zdają sobie sprawę z tego, iż w obecnych czasach sieciowe nieistnienie to przede wszystkim ograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów –  tak uważa aż 75 proc. badanych. Pozostałe 25 proc. ankietowanych brak obecności w Internecie utożsamia z budowaniem złego wizerunku firmy. Bardzo cieszy aż tak duża świadomość roli Internetu wśród polskich firm, trzeba jednak pamiętać, że badaniem były objęte tylko firmy, które już zdecydowały się na internetową promocję. Warto, żeby tę świadomość podzieliły także i te firmy, które nadal ignorują Internet i jego możliwości w zakresie promocji”- podsumowuje Michał Kurczycki, przedstawiciel twórcy Firmy.net, szwajcarskiej firmy NNV AG.

Firmy.net to portal, który umożliwia kompleksową promocję firm w Internecie. Od tradycyjnych, branżowych katalogów firm różni się rozbudowanymi możliwościami prezentacji, a także usługą pozycjonowania firm w najbardziej popularnych wyszukiwarkach internetowych oraz w obrębie wyników wyszukiwania w portalu. Firmy.net jest prowadzony przez NNV AG – działającą w całej Europie, szwajcarską firmę związaną z branżą hostingową i marketingiem internetowym. Więcej informacji o portalu można znaleźć na stronie http://www.firmy.net.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.