ATM Grupa laureatem rankingu TSR

przez | 04/07/2008

ATM Grupa – największy niezależny producent programów telewizyjnych – została laureatem rankingu TSR (Total Shareholder Return) organizowanego przez CEO Magazyn Top Menedżerów. Najważniejszym kryterium konkursu jest całkowita stopa zwrotu kapitału ze spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, która dotyczy zarówno zysków kapitałowych, jak i dywidendy. Uroczysta gala, podczas której zostali uhonorowani zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu, odbyła się 3 lipca w Sali Notowań GPW w Warszawie.Ranking spółek giełdowych TSR organizowany jest od 2007 roku przez CEO Magazyn Top Menedżerów we współpracy ze Szkołą Główną Handlową. W zestawieniu wyróżnienia otrzymują spółki, które zapewniają swoim inwestorom największe zyski. Tegoroczna gala finałowa – w której udział wzięli przedstawiciele nagrodzonych spółek – połączona była z panelem dyskusyjnym pt.: „Strategia liderów: budowanie wartości firmy dla akcjonariuszy”. Do udziału w spotkaniu zaproszeni zostali także prezesi, członkowie zarządu, dyrektorzy zarządzający oraz dyrektorzy finansowi spółek notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, bądź tych, którzy planują w najbliższym czasie debiut na GPW.

„Udział w rankingu TSR to dla nas duże wyróżnienie. Jego laureatami zostają spółki, których działania mają na celu zwiększenie wartości firmy dla inwestorów i akcjonariuszy. Dowodzi to zatem, że ATM Grupa jest godnym zaufania, znaczącym graczem na rynku kapitałowym. Ponadto, wyróżnienie świadczy o tym, że konsekwentnie realizowana strategia, przynosi spółce wymierne korzyści, wpływając jednocześnie na podniesienie wartości rynkowej” – mówi Maciej Grzywaczewski, wiceprezes zarządu ATM Grupy.

Kryterium rankingu, czyli TSR (Total Shareholder Return) to jeden z najpopularniejszych na świecie wskaźników oceny atrakcyjności spółki. Pokazuje stopę zwrotu osiąganą przez inwestorów w pewnym okresie z posiadanych akcji przedsiębiorstwa, uwzględniając nie tylko wzrost wartości akcji, ale też inne formy wzrostu wartości, takie jak dywidendy czy wykup akcji własnych.