Platforma REACHaBLOGGER.pl osiągnęła 0,365 mln zł przychodów w I półroczu br.

By | 05/09/2018

Przychody influence marketingowej platformy REACHaBLOGGER.pl, łączącej marketerów i blogerów we wspólnych działaniach komunikacyjnych, wzrosły w I półroczu br. do 365 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 100 proc. rok do roku. Platforma pozyskała szereg nowych klientów – w I połowie 2018 r. do współpracujących z nią marek dołączyły m.in. Zalando, Pracuj.pl, Furgonetka, RankHouse, Edrone, jak również szereg agencji reklamowych i domów mediowych (m.in. Starcom i Zenith Optimedia). W sumie w gronie klientów platformy znajduje się już prawie 5 tys. podmiotów a na platformie jest już ponad 5 tys. ofert od influencerów.

Przychody REACHaBLOGGER.pl w I półroczu ubiegłego roku wyniosły 172 tys. zł, a w I półroczu br. już 365 tys. zł, co oznacza wzrost rok do roku o 112 proc.

Obecne wzrosty to m.in. efekt zmian wprowadzanych na przełomie 2017 i 2018 r., kiedy to uruchomiona została nowa, ulepszona wersja platformy, zawierająca m.in. nowe funkcje: „Gwiazdy”, „Mikro”, „RaB Score”. Zmienił się wówczas również wygląd platformy i cały back-end. Jednak dynamika przychodów REACHaBLOGGER.pl oscyluje na podobnie wysokich poziomach nieprzerwanie już od kilku lat.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wzrost jest silny i stabilny, w podobnym tempie rozwijamy się trzeci rok z rzędu. Cieszy nas, że zarówno reklamodawcy, jak i twórcy, widzą korzyści wynikające z digitalizacji influence marketingu w naszym wydaniu. Cóż, dziś niewiele osób ma czas na „podchody”, które miały miejsce jeszcze jakiś czas temu. Czy tak, czy nie, za ile, jaki zasięg itp. My podajemy te dane na tacy. Za darmo. Dzięki temu agencja może zrobić plan kampanii influencerskiej z 30 twórcami w 15 minut. Zapłaci dopiero wtedy, kiedy projekt będzie skierowany do realizacji. Pobieramy najniższą prowizję na rynku – 15% – co jest niewątpliwym atutem naszego rozwiązania i napędza wzrost. W tej cenie oprócz udostępnienia zasobów platformy rozliczamy blogerów w różnych formach, w tym na UoD, wystawiamy im PIT-y, etc. – dodaje Robert Sosnowski, CVO Reach a Blogger.

W sumie od początku działania platformy, za jej pośrednictwem zostało przeprowadzono ponad 7200 transakcji (czyli zainicjowano właśnie tyle „współprac influencerskich”).

Wszystkie blogi obecne na platformie mają miesięcznie sumarycznie już ponad 52 mln unikalnych użytkowników, a kanały socialowe ponad 30 mln followersów, fanów i subskrybentów.

Na platformie zarejestrowanych jest już ok. 5 tys. klientów, którzy mogą  korzystać z palety prawie 5 tys. ofert od influencerów obecnych na platformie.