MediaCom została Siecią Mediową Roku tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions

By | 28/06/2018

MediaCom pokonała inne agencje mediowe, po zdobyciu Grand Prix, 2 Srebrnych i jednego Brązowego Lwa.

MediaCom zdobyła tytuł Sieci Mediowej Roku na festiwalu Cannes Lions 2018. Projekt, który dom mediowy zrealizował dla sieci supermarketów Tesco w Wielkiej Brytanii zdobył Grand Prix w kategorii Excellence in Media Planning, a kampania marki Gillette (P&G) w Izraelu zdobyła dwa Srebrne i jednego Brązowego Lwa. MediaCom zdobyła także osiem nominacji, tym samym stając się najbardziej nagradzanym domem mediowym festiwalu. Jedna z nominacji trafiła do MediaCom Poland za kampanię Head&Shoulders.

 

Kampania, która zdobyła nagrodę Grand Prix, czyli „Tesco’s Food Love Stories” umożliwiła temu marketerowi pokazanie zwykłych zakupów jako wydarzenia wywołującego emocje.

W pełni zintegrowana kampania zapewniła 53 proc. poprawę wskaźników jakościowych sprawiając, że „Tesco’s Food Love Stories” jest najskuteczniejszą kampanią sieci w jej historii.

MediaCom współpracował przy kampanii z agencją BBH London oraz z firmami: ITV Creative, Global Radio, Facebook i JCDecaux.

Kampanie Gilette stworzone przez izraelski oddział MediaCom zdobyły trzy statuetki. Nagrodzona Srebrnym Lwem kampania The Babyface zachęcała młodych ojców do nawiązywania mocniejszej więzi z dziećmi przez golenie szorstkich bród. Srebrnego i Złotego Lwa zdobyła natomiast kampania „I Don’t Roll on Shabbos”, w której został zastosowany kreatywny insight opierający się na pomocy ortodoksyjnym Żydom, do których była skierowana kampania, w zachowaniu higieny w okresie szabasu kiedy nie mogą wykonywać wielu codziennych czynności. Kampania „I Don’t Roll on Shabbos” zwiększyła udziały Gillette w rynku dezodorantów z 3 do 15%.

To fantastyczna wiadomość i jestem bardzo dumny z brytyjskiego zespołu za zdobycie najważniejszej nagrody w branży. Bardzo cieszę się także z sukcesu sieci Tesco, z którą współpracowaliśmy nad tą świetną kampanią – skomentował Stephen Allan, Worldwide Chairman oraz CEO sieci MediaCom – Kampania „Tesco’s Food Love Stories” łączy świetny insight z rewelacyjnymi wynikami finansowymi i pokazuje, jak nasze podejście Systems Thinking pomaga markom w zachowaniu kreatywności i skuteczności w wydawaniu swoich budżetów marketingowych. Cieszy mnie także geograficzny zasięg naszych kampanii na shortlistach. Od Wietnamu do Indii, od Australii po Belgię, od Izraela aż po Rosję, wszędzie gwarantujemy naszym klientom taką samą wysoką jakość usług.

Wyniki potwierdzają dominację agencji MediaCom na międzynarodowych festiwalach. W tym roku agencja zdobyła tytuł Sieci Roku na Festival of Media Global i została Siecią Roku na liście Gunn Media 100 publikowanej przez WARC.