Mexad nowym klientem Meetrics

By | 07/06/2018

Po 4-miesięcznej testowej współpracy agencja Mexad podpisała umowę z Meetrics. Firmy będą współpracować w zakresie m.in. pomiarów Viewability reklam oraz Brand Safety. Podczas testów, trwających od początku br., średnio czas kontaktu użytkownika z reklamami dostarczanymi przez Mexad był o niemal 80% wyższy niż benchmark Meetrics dla Polski, podawany w cokwartalnych raportach (Benchmark Report).

Umowa została podpisana na okres do końca 2018 roku. Współpraca dotyczy pomiarów i weryfikacji Viewability kampanii reklamowych prowadzonych przez Mexad, a także obszarów takich jak Brand Safety I fraudy.

Mexad to założona w 2008 roku agencja, która specjalizuje się w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych w modelu programmatic. Należy do międzynarodowej grupy DataXu, jednego z globalnych liderów w dziedzinie marketingu zautomatyzowanego. Firma została założona przez specjalistów z NASA, którzy pracowali przy misji na Marsa, a następnie postanowili  wykorzystać w marketingu swoją wiedzę i opracowane algorytmy.

Klientami Mexad w Polsce są globalne marki, duzi polscy marketerzy, jak również agencje i domy mediowe.

– Dzięki współpracy z Meetrics zyskujemy pewność, a w ślad za tym pewność taką zyskują też nasi klienci, że realizowane przez nas kampanie zawierają najwyższej jakości powierzchnie reklamowe, dzięki czemu jakość kontaktu i przez to konwersja na sprzedaż jest wyższa  – mówi Arkadiusz Miegoń, Country Manager w Mexad – W czasie kilkumiesięcznych testów rozwiązań Meetrics, dzięki bliskiej współpracy osób z obu zespołów, udało nam się uzyskać bardzo dobre wskaźniki optymalizacji powierzchni reklamowych i zaobserwowaliśmy lepsze wskaźniki interakcji. A co dla mnie najważniejsze, ludzie, którzy prowadzą kampanie dla naszych klientów zyskali potwierdzenie, że ich działania są skuteczne

Mexad będąc ekspertem w zakupie programmatic, koncentruje sie przede wszystkim na skuteczności działań, a ponad połowę kampanii realizuje na powierzchniach mobile. Główny nacisk optymalizacji, poza KPI sprzedażowymi, kładziony jest zatem na optymalizację czasu kontaktu reklamy z konsumentem. Podczas kilkumiesięcznych testów, od początku br., średnio czas kontaktu użytkownika z reklamami dostarczanymi przez Mexad był o niemal 80% wyższy niż benchmark Meetrics dla Polski, podawany przez naszą firmę w cokwartalnych raportach. To wyjątkowo dobre osiagnięcie, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę fakt dużego udziału mobile, którego konsumpcja jest generalnie dużo szybsza – dodaje Tomasz Piątkowski, Country Manager Poland w Meetrics.

 

Meetrics jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Firma co kwartał (od 2014 r.) publikuje swoje raporty  dotyczące Viewability reklam internetowych w wybranych krajach europejskich.

Najnowszy Benchmark Report, za I kwartał 2018 r., dostępny jest do przejrzenia lub ściągnięcia tutaj: https://goo.gl/f5zLvF

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

Meetrics zadebiutowała na polskim rynku w czerwcu ub.r. Firma jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Biurem firmy w Polsce kieruje – na stanowisku Country Managera – Tomasz Piątkowski, wcześniej członek zarządu i Chief Digital Officer GroupM.

Kluczowe pola działań Meetrics to m.in. widoczność reklam (Viewability), weryfikacja grup docelowych (Audience Verification), czy zapobieganie nadużyciom (Fraud Prevention). Jej klientami są reklamodawcy, domy mediowe oraz znaczący wydawcy.