MediaCom Siecią Roku na Festival of Media 2018, międzynarodowa nagroda dla MediaCom Warszawa

By | 22/05/2018

MediaCom otrzymał tytuł Sieci Roku na Festival of Media Global Awards 2018, złota statuetka dla MediaCom Warszawa za polską kampanię Head & Shoulders to pierwsza od dłuższego czasu międzynarodowa nagroda przyznana agencji z Polski na festiwalu Festival of Media. Podczas festiwalowej gali sieć MediaCom zdobyła łącznie 19 nagród za kampanie na całym świecie.

W ramach Festival of Media Global Awards nagradzane są najlepsze kampanie na całym świecie charakteryzujące się innowacją i skutecznością.

MediaCom odebrała łącznie 8 złotych, 8 srebrnych i 3 brązowe statuetki oraz tytuł Sieci Roku.

Złota statuetka za polską kampanię Head & Shoulders (Procter & Gamble) to międzynarodowa nagroda dla polskiego oddziału sieci, MediaCom Warszawa, który planował i kupował media na potrzeby kampanii.

Celem kampanii Head & Shoulders było zachęcenie większej ilości kobiet do użycia docenianego tradycyjnie szczególnie przez mężczyzn szamponu. Jako, że w domach wielu kobiet butelka szamponu tej marki dostępna jest na wyciągnięcie ręki, kobiety mogą go spróbować, „podkradając” od swoich mężów oraz partnerów i przekonać się same, że produkt doskonale radzi sobie z pielęgnacją ich włosów. Kampania wyróżniała się inspirującym contentem, z udziałem ambasadora marki – znanego piłkarza Roberta Lewandowskiego oraz jego żony Anny Lewandowskiej. Ponadto docierała do konsumentów w innowacyjny sposób za pomocą mixu wzajemnie uzupełniających się mediów. W kampanii telewizyjnej zastosowano innowacyjne rozwiązanie symultanicznej emisji, w której widzowie byli zachęcami do przełączenia się na inny kanał, na którym Anna Lewandowska, , „pożyczała” w tym czasie szampon od męża. Ponadto w kampanii użyto serii postów na Facebooku oraz retargetingu w serwisie YouTube. Finalnie kampania dostarczyła znakomitych rezultatów. Oprócz wzrostu sprzedaży marki zanotowanego zgodnie z pierwotnym planem także wśród kobiet, osiągnięte zostały również znaczące wzrosty wskaźników, jeśli chodzi o świadomość marki oraz rozpoznawalność samego komunikatu.

Ta nagroda to uwieńczenie doskonałej pracy zespołowej pomiędzy MediaCom Warszawa i P&G. Cieszy tym bardziej to, że zarówno sam pomysł, współpraca z naszymi ambasadorami, jak i innowacyjne rozwiązania mediowe – tak naprawdę sprawiły, że nasze konsumentki mogły się przekonać jak bardzo dobry jest produkt, którego do tej pory nie rozważały myśląc o pielęgnacji i pięknych włosach. – mówi Maciej Reszczyński, Hair Care Portfolio Brand Manager w Procter&Gamble Polska.

Jury Festival of Media nagrodziło następujące kampanie MediaCom: Head & Shoulders w Polsce, Cerveza Victoria i Pantene w Meksyku, Cancer Research i Tesco w Wielkiej Brytanii, Skittles w Arabii Saudyjskiej, Gillette w Izraelu, Theraflu w Rosji oraz multibrandową kampanię Procter & Gamble w Indonezji.

Sieć MediaCom znalazła się na szczycie listy konkursowej już na etapie wyboru kampanii do finału, zdobywając 58 nominacji za kampanie 31 marek na 16 rynkach.

Jest to kolejny w ostatnim czasie sukces MediaCom jeśli chodzi o nagrody branżowe, po bardzo dobrym roku 2017. Tytuł zdobyty podczas Festival of Media Global Awards dołączył do wcześniej zdobytych w tym roku tytułów Sieciowej Agencji Roku 2017: magazynu „Campaign”, magazynu „Adweek”, M&M Global Awards a także nagrody Gunn Media 100.

– To fantastyczny wynik, odzwierciedlający konsekwentnie błyskotliwą pracę, którą nasze zespoły wykonują każdego dnia, w biurach na całym świecie. Nasza filozofia pozwala nam zapewniać prawdziwą wartość dla naszych klientów – skomentował wygraną Stephen Allan, Prezes i Dyrektor Generalny MediaCom Worldwide.

Pełna lista zwycięzców MediaCom przedstawia się następująco:

Gold Awards

  • Creative Use of Media Awards: Babyface, Gillette, MediaCom Israel
  • Effectiveness Award: Steal your Boyfriend’s Shampoo, MediaCom Poland
  • Best Use of Live Streaming: Live from Inside the Human Body, Cancer Research UK, MediaCom UK
  • Best Launch Campaign: Lo Chingon Esta Aqui, Cerveza Victoria, MediaCom Mexico
  • Best Use of Gamification: LetOutTheSour, Skittles, MediaCom MENA
  • Best Local Execution of a Global Brand: I Don’t Roll On Shabbos, Gillette, MediaCom Israel
  • Inclusion Awards: Mediacom UK
  • Brand Bravery Award: Lo Chingon Esta Aqui, Cerveza Victoria, MediaCom Mexico

Silver Awards

  • Best Use of Technology: Babyface, Gillette, MediaCom Israel
  • Best Use of Data and Insight: AI Map, Theraflu, MediaCom Russia
  • Best use of Geo-Location: AI Map, Theraflu, MediaCom Russia
  • Impact Awards: Pantene, Beautiful Lengths, MediaCom Israel
  • Collaboration Award: Live from Inside the Human Body, Cancer Research UK, MediaCom UK
  • Best Communications Strategy: I Don’t Roll On Shabbos, Gillette, MediaCom Israel
  • Best Local Execution of a Global Brand: LetOutTheSour, Skittles, MediaCom MENA
  • Best Use of Content: Lo Chingon Esta Aqui, Cerveza Victoria, MediaCom Mexico

Bronze Awards

  • Effectiveness Award: Food Love Stories, Tesco, MediaCom UK
  • Best Local Execution of a Global Brand: Song for Forgiveness, P&G (multiple brands), MediaCom Indonesia
  • Best Use of Mobile: The Lenz, Deutsche Telekom, MediaCom Germany