Dlaczego outsourcing lepiej się opłaca? Czyściwa MEWA w systemie pełnej obsługi

By | 01/07/2015

Czyściwa wielokrotnego użytku firmy MEWA to optymalne rozwiązanie dla właścicieli zakładów i warsztatów, pozwalające zaoszczędzić koszty, czas i nakłady pracy związane z usuwaniem odpadów, albowiem klient otrzymuje czyściwa w ramach systemu pełnej obsługi.

System pełnej obsługi firmy MEWA polega na tym, iż do klienta dostarczane są czyste czyściwa i jednocześnie w ustalonych w umowie odstępach czasowych odbierane są czyściwa zabrudzone, które są potem prane ekologicznie. Następnie, czyste już czyściwa, wysyłane są ponownie do klienta. Uszkodzone lub zużyte czyściwa wymieniane są na nowe.

Ważną rzeczą jest również fakt, że zabrudzone czyściwa nie są opadem w rozumieniu ustawy o odpadach. Klient nie musi się więc martwić o związane z tym obowiązki wynikające z przepisów dotyczących ochrony środowiska, ponieważ wszystkie dokumenty wymagane przez odpowiednie instytucje ochrony środowiska przygotowuje MEWA. „Korzystając z serwisu firmy MEWA warsztat ma potrójną korzyść. Po pierwsze – otrzymuje trwałe czyściwo wielokrotnego użytku o dobrych właściwościach wchłaniających. Po drugie – to my w ramach dostarczanej usługi realizujemy wszelkie obowiązki wynikające z przepisów o zachowaniu wymogów bezpieczeństwa i ochrony środowiska w odniesieniu do czyściwa. A to się już opłaca. I po trzecie – zasada wielokrotnego wykorzystania czyściwa pozwala ograniczyć ilość niebezpiecznych odpadów, bowiem nasze czyściwa mogą być prane i ponownie wykorzystywane aż do 50 razy”, wyjaśnia Piotr Borowczyk, dyrektor zarządzający, MEWA Textil-Service Polska.

Optymalne oszczędności dzięki zarządzaniu tekstyliami w systemie MEWA

Profesjonalna konsultacja, udzielana przez firmę MEWA jeszcze przed pierwsza dostawą, ułatwia klientowi dobór zakresu usługi dostosowany do własnej branży i własnych zastosowań. Na początku klient ma 4 tygodnie, by wypróbować czyściwa i podjąć decyzję o odpowiednim dla siebie spektrum. Następnie przygotowywana jest oferta dobrana do potrzeb danego warsztatu/zakładu i ustalany jest cykl wymiany czyściw, stosownie do zapotrzebowania klienta. W małych warsztatach czyściwa są wymieniane np. raz w ciągu 8-16 tygodni. W większych zakładach nowe czyściwa dostarczane są klientowi co 2-4 tygodnie. Generalnie częstotliwość odbierania czyściw ustalana jest z klientem, zależnie od jego potrzeb..

Zarządzanie tekstyliami oferowane przez MEWA stwarza klientowi możliwość zaoszczędzenia nakładów organizacyjnych w zakresie zamawiania, składowania i całej logistyki, jak też związanych tym kosztów i czasu. Dla użytkownika jest to jeszcze jedna istotna zaleta: całą usługę otrzymuje on od jednego partnera, a tym samym może się spokojnie skoncentrować na swojej produkcji lub świadczonych usługach.

MEWA Textil-Management

MEWA lider PLFirma MEWA zaopatruje firmy w całej Europie, gdzie posiada 42 placówki, oferując odzież zawodową i ochronną, czyściwa tekstylne, wycieraczki do butów, absorpcyjne maty olejowe, jak też urządzenia do czyszczenia części w ramach pełnej obsługi. W uzupełnieniu można także zamówić z katalogu artykuły bhp oferowane pod marką „World Wide Work by MEWA“. 4700 pracowników obsługuje ponad 170 000 klientów w przemyśle, handlu, rzemiośle i gastronomii. W 2013 roku firma osiągnęła obroty w wysokości 555 mln euro.

Założona w 1908 roku MEWA, jest dzisiaj czołowym producentem w segmencie tekstyliów przemysłowych. W listopadzie 2013 roku, w ramach Niemieckiej Nagrody za Zrównoważony Rozwój, MEWA wyróżniona została jako jedna z trzech najlepszych niemieckich firm (Top 3) w kategorii „Najbardziej zrównoważony produkt/usługa w Niemczech“. Już w 2011 roku wydawnictwo Deutsche Standards przyznało firmie tytuł „Lidera Światowego Rynku”, a w 2013 roku firma ponownie została wyróżniona jako „Marka Stulecia“.

MEWA jest liderem światowego rynku! W styczniu 2015 r. MEWA wydawnictwo Deutsche Standards po raz drugi nadało firmie MEWA tytuł lidera światowego rynku w obszarze serwisu czyściw.