Trzecia rocznica objęcia osiedla Hubertus usługami concierge

By | 24/09/2014

Mijają trzy lata odkąd mieszkańcy budowanego przez ECO-Classic osiedla Hubertus mogą korzystać z usług concierge. Firmą, która realizuje zadanie wspierania mieszkańców inwestycji jest Premium Concierge. Oprócz usług asystenckich, obejmujących m.in. robienie zakupów, organizację serwisu sprzątającego, obsługę poczty, wyprowadzanie psów czy nawet nietypowe, indywidualne projekty, mieszkańcy mają w serwisie „door-to-door” usługi ręcznej auto myjni, ulokowanej na osiedlowym parkingu. Aktualnie z usług concierge na osiedlu korzysta ponad 600 mieszkańców. Zarówno deweloper, jak i operator obserwują wzrost zainteresowania tą ofertą wśród nowych klientów.

Codzienne-niecodzienne życie concierge w Hubertusie

Concierge to osobisty asystent, osoba godna zaufania, wspierająca w realizacji codziennych i niecodziennych zadań. Instytucja ta stanowi odpowiedź na jeden z najbardziej dokuczliwych deficytów mieszkańca dużego miasta- deficyt wolnego czasu. Na powstającym na warszawskim Służewcu osiedlu Hubertus, gdzie obecnie oddanych do użytku jest już pięć z zaplanowanych sześciu etapów, z usług concierge korzysta już ponad 600 mieszkańców.

– Przy każdej inwestycji, jaką realizujemy, zastanawiamy się jak zorganizować i zaplanować zaplecze usługowe, by najpełniej odpowiadało potrzebom mieszkańców- mówi Zuzanna Kordzi, kierownik biura sprzedaży w ECO-Classic.– Wprowadzenie usług concierge było pójściem o krok dalej. Świadomość deficytu wolnego czasu, na jaki cierpią wszyscy mieszkańcy dużych miast oraz chęć stworzenia osiedla opartego o zasadę dobrego sąsiedztwa były jego katalizatorem. Concierge mieli bowiem za zadanie nie tylko wspierać mieszkańców w codziennych zadaniach i pozwalając im w ten sposób odzyskać czas na przyjemności, odpoczynek, ale także realizować na osiedlu projekt tzw. strefy zainteresowań- spotkań tematycznych dla wszystkich mieszkańców, które pozwoliłyby się im poznać i bardziej zintegrować. Dziś, z perspektywy 3 lat, wielu inicjatyw i zrealizowanych pomysłów możemy z satysfakcją stwierdzić, że udało się nam realnie podnieść komfort życia mieszkańców Hubertusa i przybliżyć go jeszcze bardziej do standardów europejskich.

O popularności usług, nie tylko polegających na cedowaniu czasochłonnych obowiązków codziennych, ale również wynikających z indywidualnych potrzeb, wymagających wyjątkowego podejścia, świadczy stale zwiększająca się liczba abonentów oraz ilość usług realizowanych w ramach jednego pakietu. Ilość usług w abonamencie (zaczyna się od 119 zł) nie jest limitowana.

– Zakres naszych działań jest bardzo szeroki- mówi Maciej Bieluszko, właściciel Premium Concierge. – Z codziennych zajęć najczęściej obecnie są nam zlecane zakupy artykułów spożywczych, odbiory i wysyłki przesyłek pocztowych, wyprowadzanie psów, zanoszenie i odbiór rzeczy z pralni, organizacja napraw domowych i aut oraz serwisu sprzątającego. Jednak nasze życie to nie tylko zakupy i sprzątanie – uśmiecha się Maciej Bieluszko.

Concierge organizują też szereg akcji nietypowych: organizują i obsługują aukcje na Allegro, organizują przeprowadzki i transporty w Polsce i za granicą, pomagają w przygotowaniu uroczystości rodzinnych, zaplanowaniu urlopów, egzekwowaniu reklamacji czy nawet – ostatnio- w poszukiwaniu nowego domu dla żółwia.

Concierge- strzał w dziesiątkę

Kiedy w roku 2011 ECO-Classsic zaoferowała mieszkańcom osiedla Hubertus nowy projekt- objęcie osiedla opieką concierge, usługi takie były nowością na rynku mieszkań z segmentu średniego podwyższonego. Kojarzone z luksusem dostępnym tylko dla wybranych i wysokimi cenami, tu- specjalnie przygotowane pod kątem potrzeb i osiedla- okazały się produktem przystępnym, elastycznym, i- co najważniejsze- realnie pozwalającym usprawnić koordynację codziennych zobowiązań i oszczędzić czas.

Wchodziliśmy na całkowicie nowy grunt- wspomina początki działalności concierge na osiedlu Hubertus Maciej Bieluszko, właściciel firmy Premium Concierge. – W Polsce rynek usług concierge na osiedlach mieszkaniowych praktycznie nie istniał. Wzorowaliśmy się na naszych doświadczeniach zagranicznych rynków i rozwiązaniach oferowanych klientom biznesowym, gdzie tego typu usługi stanowią normę. I wypaliło. W pierwszych miesiącach mieszkańcy traktowali nas z dużą dozą ostrożności – to zrozumiałe, gdyż wchodziliśmy w bardzo wrażliwą sferę ich życia, z czasem jednak poznali nas, przekonali się i zaczęli powierzać coraz więcej różnorodnych zadań. Elastyczność i stałe dopasowywanie zakresu naszego działania do potrzeb mieszkańców, ich indywidualnych potrzeb oraz zaufania jakim nas darzą, to podstawa naszego sukcesu w Hubertusie.

Dla ECO-Classic objęcie usługami concierge osiedla Hubertusa było kolejną pionierską inicjatywą, która w perspektywie czasu okazała się pomysłem trafionym.

– Zainteresowanie ofertą usług concierge u osób, które poszukując nowego mieszkania trafiają do naszych biur handlowych jest duże, a sam projekt oceniany jest bardzo pozytywnie. Ludziom podoba się możliwość zlecania codziennych, czasochłonnych i nielubianych obowiązków na zewnątrz i szeroki zakres działań, jakie realizują asystenci- mówi Zuzanna Kordzi z ECO-Classic.