Kierunki rozwoju rynku eventów

By | 24/09/2013

eventKrótszy czas spotkań, wyższe koszty ich organizacji przy malejących budżetach, wykorzystanie social media, wzrost znaczenia wydarzeń wirtualnych i CSR – to według najnowszych prognoz MPI przyszłość rynku eventów. Aktualna sytuacja w branży i jej perspektywy będą szeroko dyskutowane w gronie ekspertów MICE podczas jubileuszowych V Targów Event, które rozpoczną się 2 października w Centrum MT Polska w Warszawie. Przez trzy dni będą odbywać się konferencje oraz szkolenia dotyczące organizacji eventów i zaprezentowane zostaną gotowe rozwiązania służące realizacji profesjonalnych imprez. W ofercie targów pojawią się technologiczne nowinki i atrakcje eventowe, propozycje miejsc na wydarzenia, a także wiele produktów i rozwiązań przydatnych w organizacji spotkań.

Nowe oblicze rynku

Przez ostatnich kilka lat, wyraźnie zdominowanych kryzysem ekonomicznym, na światowym rynku spotkań nastąpiły istotne zmiany. W wyniku oszczędności zleceniodawcy często decydowali się na skracanie czasu wydarzeń lub organizowanie ich w trybie wirtualnym. Co więcej, zapowiadane wzrosty cen biletów lotniczych oraz noclegów w hotelach powodują mniejsze zainteresowanie wyjazdami zagranicznymi. Jest to jednak szansa dla organizacji różnego typu eventów na terenie Polski. Potwierdza to rosnąca liczba zapytań i realizowanych w kraju zleceń. Eksperci spodziewają się też dalszego rozwoju polskiego rynku spotkań.

Polska marka rośnie w siłę

– Branża spotkań w Polsce z roku na rok staje się coraz dojrzalsza. Organizatorzy spotkań chętnie korzystają z ogólnoświatowych trendów, wprowadzają nowe rozwiązania, częściej zrzeszają się i edukują. Na rynku działa dziś bardzo dużo agencji o wysokim stopniu profesjonalizmu. Rozwojowi branży sprzyja też fakt, że w naszym kraju organizowane są ważne wydarzenia muzyczne, sportowe czy ekonomiczne, nierzadko o zasięgu międzynarodowym. Poza tym marka Polski za granicą jest coraz silniejsza i zdecydowanie bardziej rozpoznawalna niż jeszcze kilka lat temu – mówi Monika Wąs z MPI Poland, krajowego oddziału największego globalnego stowarzyszenia skupiającego profesjonalnych organizatorów spotkań.

Dla rynku i o rynku

Okazją do szybkiego zapoznania się z trendami i nowościami w branży MICE będą tegoroczne Targi Event. Swoją ofertę przedstawią m.in. przedsiębiorstwa zajmujące się oprawą techniczną imprez, scenografią, organizacją atrakcji oraz obsługą personalną eventów, a także producenci nośników reklamowych i gadżetów. Ponadto obecni będą różnego typu usługodawcy, w tym firmy zajmujące się cateringiem czy odpowiedzialne za ochronę i porządek podczas trwania imprez. Organizatorzy przygotowali również szereg konferencji przeznaczonych dla przedstawicieli branży. W tym roku tematyka spotkań obejmie między innymi aktualne oczekiwania zachodnich klientów, organizację „zielonych” eventów, prawo autorskie czy wykorzystanie obiektów historycznych.

– Targi Event cieszą się ogromną popularnością i już na stałe wpisały się w kalendarz organizowanych przez nas imprez. Event managerowie mogą zapoznać się tu z najnowszymi pomysłami i technologiami, które pomogą im stworzyć wydarzenia na najwyższym poziomie, niezależnie czy będzie to kameralne przyjęcie w gronie rodziny czy korporacyjny bal dla kilkuset uczestników. W tym roku na miejscu będzie można też znaleźć wiele pomysłów na świąteczne dekoracje, które podkreślą charakter bożonarodzeniowych eventów. Po raz pierwszy bowiem równolegle organizowane będą Targi Christmas Expo, gdzie zaprezentują się producenci i dystrybutorzy różnego rodzaju ozdób, upominków czy świątecznego oświetlenia – zapowiada Bartosz Sosnowski, prezes firmy MT Polska, będącej organizatorem Targów Event.

Targi Event 2013 odbędą się w dniach 2-4 października br. w nowoczesnym Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.  W tym roku równolegle odbywać się będą premierowe Targi Christmas Expo i WorldHotel.