Serwis kalahari.com, internetowy gigant na rynku sprzedaży detalicznej, przyspiesza ekspansję rynkową dzięki oprogramowaniu hybris

By | 19/09/2013

hybrisFirma hybris, należąca do SAP, najszybciej rozwijający się dostawca platform handlowych na świecie, poinformowała, że kalahari.com, największy internetowy sprzedawca detaliczny w RPA, zdecydował się na wdrożenie pakietu hybris Commerce Suite. Za pomocą nowego oprogramowania kalahari.com chce przyspieszyć realizację swojej wizji handlowej, wzmocnić pozycję innowacyjnego lidera rynku i przyspieszyć rozwój firmowych sklepów i platform internetowych do sprzedaży produktów cyfrowych i fizycznych.

W 2013 r. firma MasterCard Worldwide przeprowadziła badanie dotyczące nawyków zakupowych w Internecie. Wykazało ono, że detaliczny handel internetowy w RPA rośnie o ponad 30% rocznie. Jako czołowy internetowy sprzedawca elektroniki, zabawek, sprzętu AGD, gier i książek portal kalahari.com wprowadza oprogramowanie hybris Commerce Suite, aby wykorzystać możliwość rozwoju i zwiększyć swój udział w szybko rozwijającym się południowoafrykańskim rynku handlu.

Platforma handlowa hybris zapewnia prawdziwie wielokanałową obsługę i pozwoli firmie kalahari.com sprostać szybkiemu rozwojowi jej działalności online, która obejmuje segment transakcji między klientami (C2C) i sprzedaż detaliczną B2C. Wdrożone rozwiązanie pomoże też w udostępnieniu bogatej funkcjonalności dla rosnącej liczby klientów korzystających z urządzeń mobilnych. Wśród wprowadzonych rozszerzeń znajdzie się sprzedaż towarów cyfrowych, takich jak e-booki, za pośrednictwem oferowanego przez kalahari.com własnego e-czytnika Gobii, oraz znaczna rozbudowa internetowego katalogu firmy z produktami cyfrowymi i fizycznymi. Jak wynika z badania opublikowanego niedawno przez kalahari.com, wraz ze wzrostem powszechności tabletów w RPA rośnie też popularność zakupów mobilnych — 70% użytkowników tabletów używa już swoich urządzeń do zakupów online.

Serwis kalahari.com jest własnością firmy MIH Internet Holdings (należącej do spółki Naspers), która specjalizuje się w platformach e-commerce. Jego szefowie zdali sobie sprawę, że dotychczasowy system e-commerce nie sprosta szybko rozwijającej się strategii biznesowej portalu.

„Wszystkie nasze firmy zajmujące się handlem detalicznym, a zwłaszcza kalahari.com, są w dużym stopniu skoncentrowane na kliencie. Dlatego duża część naszych projektów informatycznych skupia się na wdrożeniu platform bazowych, które zapewnią klientom optymalną obsługę. To wyjątkowo trudne zwłaszcza na dużą skalę i w zakresie całego kontynentu, pakiet hybris oferuje nam jednak podstawę, na której możemy się oprzeć. Pozwoli ona naszym informatykom skoncentrować się w większym stopniu na innowacyjności oferty dla klientów” — wyjaśnił Michael Needham, dyrektor ds. technicznych na region Afryki i Bliskiego Wschodu w firmie MIH E-Commerce.

Pakiet hybris Commerce Suite pomoże portalowi obsłużyć szybko rosnącą ilość danych i coraz większe wolumeny transakcji oraz sprawnie reagować na zmieniające się potrzeby rynkowe i wymagania klientów, a zarazem obniżyć koszty zarządzania witryną i wydatki na prace rozwojowe.

„Koncentrujemy się w dużej mierze na przetwarzaniu w chmurze i technologii mobilnej, dlatego zależało nam na wdrożeniu elastycznego rozwiązania e-commerce jako centrum wielu systemów wchodzących w skład naszej platformy” — dodał Needham.  „Środowisko technologii online rozwija się w tak szybkim tempie, że potrzebowaliśmy oprogramowania zapewniającego solidną architekturę i zaawansowany zestaw narzędzi, które pozwoli pracownikom niezależnie kontrolować ofertę witryny bez większych ingerencji ze strony działu IT”.

„Sprzedawcy detaliczni tacy jak kalahari.com starają się szybko spełnić rosnące wymagania współczesnych klientów, którzy chcą mieć możliwość kupowania produktów cyfrowych i fizycznych w jednym miejscu. Pakiet hybris Commerce Suite pozwoli przedsiębiorstwom działającym na skalę globalną osiągnąć te cele, umożliwiając im szybsze opracowywanie i wdrażanie zaawansowanych rozwiązań handlowych, które obsługują więcej kanałów kontaktu z klientem niż kiedykolwiek dotąd” — powiedział Moritz Zimmerman, dyrektor ds. technicznych w firmie hybris. „Cieszymy się, że rozwiązanie hybris stanie się ważnym czynnikiem pozwalającym firmie kalahari.com wejść na kolejny poziom rozwoju”.