Grupa Ubezpieczeniowa Europa wprowadza klik-reklamacje

By | 09/09/2013

tueuropaGrupa Ubezpieczeniowa Europa udostępniła swoim klientom narzędzie do zgłaszania reklamacji online. Mogą z niego skorzystać poprzez stronę korporacyjną www.tueuropa.pl, gdzie znajduje się specjalny formularz ułatwiający komunikację z firmą. To kolejny krok Grupy Europa wzmacniający działania proklienckie – na początku tego roku firma wdrożyła system zgłaszania szkód i roszczeń online.

Nowe narzędzie umożliwia wybór obszaru, w zakresie którego klient chce złożyć e-reklamację, min. składka ubezpieczeniowa, realizacja odszkodowań i świadczeń, obsługa przez podmioty działające w imieniu Europy. Ułatwia to klasyfikację zgłoszeń, natomiast zakres danych personalnych, które klient wpisuje podczas wypełniania formularza, pozwala na jego szybką identyfikację.

– Kanał online daje także możliwość dołączenia dokumentów, na które powołuje się klient w swojej reklamacji. Po wypełnieniu formularza osoba ta otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia w formie e-maila oraz sms-a. Wszystkie sprawy przekazywane są automatycznie do Departamentu Obsługi Reklamacji – mówi Alicja Hamkało, rzecznik prasowy Grupy Ubezpieczeniowej Europa.

Z narzędzia e-reklamacji można skorzystać wchodząc w zakładkę „Kontakt” na stronie www.tueuropa.pl, gdzie należy wybrać odpowiednią kategorię zapytania. Pojawiający się formularz sprawnie przeprowadzi klienta przez proces złożenia reklamacji. Konsument może wskazać preferowaną formę otrzymania odpowiedzi: elektronicznie lub pisemnie za pośrednictwem poczty.

Na początku br. Grupa Europa wdrożyła system zgłaszania e-szkód majątkowych, osobowych, finansowych i turystycznych w ramach polis zawartych w TU Europa oraz roszczeń z ubezpieczeń na życie w TU na Życie Europa. Aplikacja rejestruje zgłoszenie i automatycznie przekazuje je do realizacji. To efekt optymalizacji procesu obsługi klientów, który zwiększa komfort osób objętych ubezpieczeniem Europy.

Z kolei w ub.r. Grupa Europa wdrożyła nowe funkcjonalności także do swojego sytemu transakcji internetowych dla partnerów dystrybuujących produkty ubezpieczeniowe. Ulepszenia te oznaczają dla klientów m.in. szybkie wprowadzanie zmian w ich polisach i krótki czas oczekiwania na wypłatę pieniędzy. Dzięki temu zwiększyła się efektywność korzystania z serwisu, a także usprawniło dysponowanie produktami inwestycyjnymi.

Grupa Ubezpieczeniowa Europa od 18 lat tworzy innowacyjne produkty ubezpieczeniowe dostosowane do potrzeb szerokiego grona klientów. Specjalizuje się w bancassurance – ubezpieczeniach sprzedawanych w powiązaniu z ofertą bankową. Jest częścią Talanx International i Meiji Yasuda, jednych z największych firm ubezpieczeniowych na globalnym rynku.