Być albo nie być w Google – oto jest pytanie… Dumpingowe ceny w pozycjonowaniu

By | 01/08/2013

mkgroupJedno z pierwszych pytań, jakie zadaje Klient zainteresowany pozycjonowaniem nie dziwi: ile to kosztuje? To zrozumiałe. Jest kryzys, każdy liczy się z każdą złotówką  wydawaną z własnej kieszeni.

Co jednak wtedy, gdy Klient wyda parę złotych mniej a będzie mieć parę problemów więcej… W myśl powiedzenia „co tanie, to drogie”? Wszak tu chodzi o jego „być albo nie być”. Dlatego decyzja związana z wyborem firmy pozycjonerskiej powinna być głęboko przemyślana i absolutnie nie dyktowana ceną, a jakością usługi.

Nie da się ukryć, że społeczeństwem XXI wieku zawładnęły nowoczesne technologie. Internet stał się podstawową formą zdobywania informacji o bliższym i dalszym świecie. Powiedzenie: „jeśli cię nie ma w internecie, to nie istniejesz” dla wielu firm stało się sygnałem do zareklamowania działalności w skali globalnej.

W tym aspekcie niezwykle istotne staje się profesjonalne pozycjonowanie strony www, co pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Warto więc powierzyć ten temat w ręce profesjonalisty. O wyborze firmy zajmującej się pozycjonowaniem powinno decydować kilka istotnych czynników jak jej staż na rynku czy liczba stałych Klientów, nie zaś cena usługi. Niestety, większość Polaków wciąż powtarza ten sam błąd rozpatrując oferty pod kątem ceny w myśl typowo polskiej zasady – „jakoś to będzie”. Niestety tak to nie działa również w tym przypadku…

Jak pokazuje doświadczenie, częstą polską praktyką jest zaniżanie cen przez konkurencję wręcz do poziomu dumpingowego. Cel jest jeden: zdobycie klienta. Jest to prawdziwa plaga, z którą muszą walczyć doświadczone  firmy pozycjonerskie  coraz częściej marginalizowane lub eliminowane z rynku przez „naciągaczy”. Każdemu się wydaje, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest zajęciem lekkim, łatwym i przyjemnym. Tymczasem jest to szereg skomplikowanych działań opartych na wiedzy, doświadczeniu i rzetelności, a także sporych inwestycjach kapitałowych. Nowicjusze bazują właśnie na sztucznie zaniżanych cenach oferując Klientowi tak naprawdę kota w worku, bowiem, gdy na przykład Google zmienia algorytm a strony masowo spadają z wysokich pozycji, nieuczciwi pozycjonerzy rozkładają ręce nie umiejąc wywiązać się z umowy. Klient zostaje ze stroną, która sukcesywnie traci swe notowania – stwierdza Marzena Kułaj-Groń właścicielka krakowskiej firmy MK GROUP.

Zły wybór pozycjonera, który oferuje swoje usługi w dumpingowej cenie może mieć o wiele poważniejsze skutki, z którymi potem trudno walczyć. Taki wybór może prowadzić do nieskutecznego pozycjonowania, ponieważ okazuje się, że budżet jest za niski, aby osiągnąć określony w umowie cel. Wtedy zaczynają się poszukiwania takiego pozycjonera, który stanie się „cudotwórcą” i wyprowadzi firmę z impasu. Nie zawsze jest to możliwe, dlatego warto od samego początku związać się z firmą znaną na rynku i słynącą ze skuteczności.

Jak najlepiej przekonać się, czy dana firma jest dobrym pozycjonerem? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazę: pozycjonowanie i zobaczyć, kto znajduje się w czołówce. Liderzy, którzy umieli wypozycjonować siebie, w podobny sposób będą troszczyć się o Klienta. To istotna rekomendacja firmy.

Warto pamiętać, że na cenę ostateczną składa się m.in. konkurencyjność danej frazy, czas istnienia domeny, na której znajduje się strona www  czy konkurencyjność stron, które chcemy przebić. Początkujący czy też nierzetelny pozycjoner rzadko kiedy bywa profesjonalistą. W tym fachu liczy się przede wszystkim doświadczenie, solidność oraz spory kapitał zainwestowany w zaplecze pozycjonerskie (domeny, serwery, programy pozycjonujące) i pracownicze.

Cena zdecydowanie  nie powinna być priorytetem.

Oczywiście – zawsze  można liczyć na cud :),  ale fakty są nieubłagane: bez inwestycji nie można oczekiwać zadowalających efektów.