12 miesięcy sukcesu marki KiK w Polsce

By | 08/04/2013

kikNajszybciej rozwijająca się w Europie sieć dyskontów tekstylnych KiK obchodzi w kwietniu rok działalności w Polsce. Znana marka, która posiada obecnie ponad 3200 sklepów w ośmiu krajach Europy, może pochwalić się dużym uznaniem i popularnością również na rynku polskim. W ciągu zaledwie roku, właścicielom marki, udało się zrealizować imponujące założenia. A to dopiero początek…

Sieć sklepów KiK, która cieszy się w Europie dużym uznaniem, pod koniec marca 2012 roku zdecydowała się wprowadzić markę także do Polski. Pierwszy obiekt handlowy otwarto w Środzie Wielkopolskiej, od tej pory sukcesywnie zwiększając liczbę nowo powstałych sklepów na rynku krajowym. Międzynarodowy koncept KiK doskonale sprawdził się na polskim rynku, przynosząc właścicielom duże powody do zadowolenia. Już po pierwszym roku działalności w Polsce, sieć KiK liczy aż 20 sklepów. Sukces związany z wprowadzeniem marki i jej spopularyzowaniem wśród polskich klientów, a także udana realizacja strategii w roku 2012, pozwalają przyjąć pomyślne prognozy na kolejne lata działalności sieci KiK w Polsce.

Dobre początki

Koncept marki KiK zakłada stały rozwój i ekspansję na kolejne rynki. Co roku sieć otwiera 200 sklepów w rozwijających się krajach europejskich, poszerzając tym samym swoje wpływy. KiK już od kilku lat jest dostępny w: Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii oraz na Węgrzech. Kolejnym krokiem w realizacji strategii ekspansji, która stanowi kluczowy element polityki firmy, było otwarcie działalności w Polsce. „Perspektywy urzeczywistnienia naszej strategii biznesowej wynikają z doboru obiecujących i rentownych lokalizacji. Wprowadzenie marki KiK do Polski było dla nas bardzo ważną decyzją, która stanowi kolejny etap rozwoju sieci KiK. Otwarcie działalności w Polsce oparte było na konkretnych możliwościach i korzyściach, jakie stwarza dla inwestorów polski rynek, a które wiążą się z realizacją naszych założeń. Zależy nam na tym, aby pomyślnie rozwijać naszą sieć i umacniać pozycję marki w Polsce” – mówi Mariusz Kulik, Dyrektor Generalny sieci KiK w Polsce.

Jasno wyznaczone cele i skuteczna strategia, oparta na międzynarodowym koncepcie, powodują, że marka KiK to najszybciej rozwijająca się w Europie sieć dyskontów tekstylnych. Sukces KiK podkreśla liczba, otwieranych rok rocznie, 200 obiektów handlowych. Również w Polsce firma sukcesywnie zagęszcza sieć swoich sklepów, zdobywając coraz większą popularność wśród klientów. W ciągu zalewie roku działalności otwarto aż 20 obiektów handlowych. Docelowo, do końca 2013 roku, ma powstać jeszcze 50 sklepów sygnowanych logo marki KiK, co pozwoli stworzyć w niecałe dwa lata, sieć 70 sklepów na terenie Polski. „Wyzwaniem było dla nas wprowadzenie marki KiK na polski rynek i uczynienie jej rozpoznawalną oraz popularną. Po roku działalności w Polsce możemy stwierdzić, że nasze zamierzenia udało się z sukcesem zrealizować. Od początku istnienia sieci KiK w Polsce wdrażamy przyjętą strategię z pozytywnymi efektami. Nasza koncepcja zakłada ekspansję na terenie całego kraju. Chcemy bowiem, aby marka KiK była bliska i dostępna wszystkim klientom. Dlatego sukcesywnie zwiększamy liczbę nowo otwieranych obiektów handlowych” – podkreśla Mariusz Kulik. Ważnym elementem, który przekłada się na efektywność prowadzonej działalności, jest dobór odpowiednich lokalizacji. Sklepy KiK powstają zarówno w galeriach i centrach handlowych, jak i mniejszych retail parkach, czy przy ulicach w centrum miast. „Najważniejszą kwestią jest otoczenie naszych sklepów. Dobór lokalizacji jest związany z realizacją strategii biznesowej. Zależy nam na sukcesywnym rozwoju i zwiększaniu popularności marki na terenie całego kraju. Dlatego poszukujemy dogodnych i rentownych lokalizacji, które przełożą się na efektywność prowadzonej działalności. Przy wyborze rozpatrywanej przez nas lokalizacji kierujemy się oceną obiektów handlowych znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie”- dodaje Mariusz Kulik. Umiejętność pozyskiwania nowych rynków i zorganizowania tak szerokiej siatki sklepów z pewnością przekładają się na umacnianie pozycji firmy KiK na rynku polskim.

Miara sukcesu

Popularna w Europie sieć dyskontów tekstylnych KiK zawdzięcza swój sukces nie tylko skutecznie realizowanej strategii ekspansji. Równie ważnym elementem, który przekłada się na zainteresowanie i uznanie wśród klientów, jest budowanie marki w oparciu o ideę bliskości i dostępności sklepów dla wszystkich konsumentów. Rozmieszczenie obiektów handlowych we wszystkich rejonach Polski jest celem właścicieli, którzy pragną skutecznie realizować te założenia. W oparciu o dotychczasowe sukcesy i uruchomienie z powodzeniem 20 sklepów w ciągu zaledwie 12 miesięcy, firma KiK planuje otwarcie kolejnych 50 sklepów do końca tego roku. Założenia te wiążą się z urzeczywistnianiem misji firmy. Zgodnie z filozofią marki, wyrażającą się w haśle: „Klient jest Królem”, firma KiK wychodzi naprzeciw wymaganiom swoich klientów, oferując im wyłącznie produkty wysokiej jakości. „Dbamy o to, aby oferowany w naszych sklepach asortyment stanowiły produkty dobrej jakości, ale również atrakcyjne i modne. Zależy na tym, aby sprostać oczekiwaniom i gustom wszystkich naszych klientów, dlatego staramy się dostosować ofertę do różnych grup wiekowych” – zaznacza Mariusz Kulik.

Oferowany w sklepach KiK bogaty asortyment produktów obejmuje odzież damską, męską i dziecięcą, jak również dodatki, biżuterię, kosmetyki oraz zabawki i tekstylia domowe. Ubrania oferowane w sklepach KiK są przeznaczone zarówno dla kobiet, podążających za aktualnymi trendami, jak i dla mężczyzn oraz dzieci, ceniących sobie przede wszystkim wygodę i dobrą jakość produktów. „Kolekcje oferowane w naszych sklepach dobieramy w taki sposób, aby spotkały się z zainteresowaniem osób ceniących wygodny i swobodny styl, ale także tych, które lubią elegancję i urokliwe dodatki. Ubrania wykonane są z tkanin cieszących się dużą popularnością z zachowaniem ich wysokiej jakości” – podkreśla Mariusz Kulik, Dyrektor Generalny sieci KiK w Polsce. Dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań różnych konsumentów sprawia, że sklepy KiK zyskały tak dużą popularność i uznanie wśród klientów. Poszukując określonych towarów cenimy sobie bowiem możliwość wyboru spośród szerokiej oferty, która gwarantuje nam znalezienie produktów zgodnych z naszymi gustami. Niekwestionowaną zaletą produktów marki KiK, poza wysoką jakością i różnorodnością, jest ich atrakcyjna cena. Szeroki wachlarz cenowy sprawia, że spośród licznych towarów można łatwo znaleźć rzeczy dostosowane do różnych zasobów finansowych.

Ambitne cele

Uznanie i popularność marki KiK wśród klientów podkreśla ciągły rozwój firmy i istnienie już ponad 3200 sklepów w 8 krajach Europy. Świadczy to o zaufaniu, jakim klienci darzą markę KiK i popularności sygnowanych jej logo produktów, a także o skutecznej i przedsiębiorczej strukturze działalności. Miarą sukcesu sieci KiK jest międzynarodowy koncept, dostosowany do wymagań poszczególnych krajów, który doskonale sprawdza się również na rynku polskim. Wprowadzenie z sukcesem marki KiK do Polski i jej rozbudowa stwarzają przychylne perspektywy dla dalszej działalności firmy. „Ekspansja w Polsce jest ważnym krokiem w realizowaniu naszej długofalowej strategii, obejmującej pozyskiwanie udziałów w kolejnych rynkach. O powodzeniu świadczy choćby liczba, ponad 3200, działających już w Europie sklepów KiK oraz plany otwarcia kolejnych 50 sklepów w samej Polsce. Nasza strategia bazuje na dopracowanych analizach, w oparciu o które podejmujemy strategiczne decyzje. Sukces, który osiągnęliśmy pozwala nam wierzyć w dalszą pomyślność i działać z ukierunkowaniem na stały rozwój” – wskazuje Mariusz Kulik, Dyrektor Generany sieci KiK w Posce.

Plany rozwoju firmy KiK, zakładające zagęszczenie sieci do 70 obiektów handlowych w 2013 roku, opierają się na dynamicznej ekspansji na terenie całego kraju. Ten przemyślany koncept pozwala budować markę silną, z ugruntowaną pozycją i obiecującymi perspektywami. Pomyślne założenia rozwoju sieci KiK na polskim rynku, w obliczu dotychczasowych osiągnięć, wydają się być jedynie kwestią czasu.