Microsoft Dynamics zaprezentował wiele nowości na Convergence 2013

By | 26/03/2013

21 marca br. zakończyła się czterodniowa, międzynarodowa konferencja „Convergence 2013”, zorganizowana przez dział aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w Nowym Orleanie. Spotkanie, które zgromadziło ponad 11 000 klientów i partnerów Microsoft z całego świata, obfitowało w prelekcje i sesje networkingowe dotyczące rozwiązań biznesowych oraz liczne dyskusje w kuluarach, które stanowiły unikalną okazję do wymiany doświadczeń z zakresu systemów IT dedykowanych różnym branżom. Na tegorocznej edycji wydarzenia pojawili się goście specjalni – m.in. Kofi Annan, były sekretarz generalny ONZ, wyróżniony Pokojową Nagrodą Nobla, oraz Kirill Tatarinov, prezes działu aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics. Podczas eventu nie zabrakło również licznych atrakcji. Uczestnicy mogli między innymi wysłuchać koncertu nominowanej do nagrody Grammy grupy rockowej Matchbox Twenty.

– Convergence jest największym na świecie cyklicznym wydarzeniem poświęconym rozwiązaniom informatycznym dla biznesu, które napędzają działanie przedsiębiorstw z całego świata. Dlatego też spotkanie stanowi niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń z ekspertami z innych krajów nie tylko na temat rozwiązań Microsoft Dynamics, lecz również światowych trendów technologicznych. Pozwala to przeanalizować – a w razie konieczności – zweryfikować dotychczasową strategię dotyczącą wdrożeń rozwiązań informatycznych – komentuje Adam Komorowski, dyrektor działu aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale firmy Microsoft.

Kirill Tatarinov, prezes działu aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics, zwrócił uwagę na obserwowany w ostatnim czasie wzrost wpływu marketingu i innych obszarów działalności firmy na inwestycje technologiczne i wartość współpracy w ramach organizacji. W związku z tym podkreślił znaczenie idei dotyczącej efektywności działań biznesowych realizowanych ze wsparciem IT. Tatarinov zauważył, że Microsoft Dynamics pełni funkcję katalizatora umożliwiającego osiągnięcie jedności obszaru IT i działań biznesowych oraz zapowiedział nowe udoskonalenia w obszarze marketingu zintegrowanego, wbudowane możliwości społecznościowe oraz nowe scenariusze wykorzystujące funkcjonalności mobilne i dostępność online. Zostały one udostępnione przez Microsoft Dynamics w rozwiązaniach biznesowych, które pomogą firmom wzmocnić relacje z klientami, wesprzeć działalność firmy oraz połączyć działalność biznesową z technologią.

Jedną z firm, która wraz z Microsoft Dynamics wprowadza w swojej działalności ideę jednoczenia obszaru IT i biznesu, jest Revlon, która należy do najsilniejszych konsumenckich marek franczyzowych na świecie. Firma zmienia sposób prowadzenia biznesu oraz współpracy, zaczynając od wymiany 21 różnych rozwiązań biznesowych i 531 innych systemów (point systems) z Microsoft Dynamics AX.

– Funkcjonujemy na niezwykle konkurencyjnym rynku, a Microsoft Dynamics dostarcza naszym pracownikom informacje w czasie rzeczywistym, umożliwiając dostęp do krytycznych danych biznesowych w dowolnym miejscu i czasie oraz na dowolnym urządzeniu. W ten sposób  możemy łączyć ze sobą te dane, wprowadzając innowacje poprzez rozwój produktu, produkcję, sprzedaż i marketing – mówi David Giambruno, CIO, Revlon.

Aby umożliwić klientom pełne połączenie z technologią, Microsoft przedstawił wiele nowości. Jedną z nich jest nowa wersja rozwiązania MarketingPilot do zarządzania marketingiem zintegrowanym. Aplikacja oferuje pracownikom działu marketingu dostęp do zaawansowanych narzędzi Business Intelligence, pozwalając im na planowanie, śledzenie i optymalizację interakcji z klientami poprzez digital, social i tradycyjne kanały. Rozwiązanie to jest zintegrowane z Microsoft Dynamics CRM, co umożliwia działanie w wielu kanałach, zapewniając wzrost przychodów przy jednoczesnym zarządzaniu kosztami i mierzeniu zwrotu z inwestycji marketingowych.

Podczas Convergence Microsoft zaprezentował również nowe funkcjonalności służące do monitorowania i analizy mediów społecznościowych, które dostarczają informacji dopasowanych do ról pełnionych przez pracowników w organizacji. Na przykład dzięki nowym funkcjonalnościom firma Revlon uzyskała możliwość efektywnego badania skuteczności kampanii marketingowej „Nearly Naked” na podstawie odzewu klientów w mediach społecznościach.

Przedstawiciele Microsoft zaprezentowali również zestaw nowych aplikacji na telefony i tablety, które będą dostępne wraz z kolejną aktualizacją rozwiązania Microsoft Dynamics AX 2012. Aplikacje mobilne umożliwią pracownikom efektywniejsze działanie w oparciu o pełnione role i dostępne urządzenia, pozwalając im połączyć się z siecią społecznościową. Nowy zestaw funcjonalności aplikacji do mobilnego użytkowania pozwala na zarządzanie czasem i wydatkami, zwiększając efektywność pracy dzięki realizacji projektów podczas podróży czy pomagając pracownikom zarządzać wydatkami w czasie podróży, skrócić czas i wysiłek związany z szybszym otrzymaniem pieniędzy oraz pomagając organizacjom wdrożyć politykę wydatków w bardziej płynny sposób. Aplikacja pozwala również menedżerom na zatwierdzanie wniosków biznesowych, takich jak wnioski budżetowe czy grafiki, przedstawienie raportów z wydatków oraz zleceń zakupu w celu zredukowania zadań administracyjnych i skrócenia czasu. Rozwiązanie będzie dostępne dla Windows RT, Windows Phone 8, na telefony z Androidem i urządzenia z systemem operacyjnym iOS.

W drugiej połowie bieżącego roku zostanie wprowadzona mobilna aplikacja CRM do sprzedaży wraz z kolejnym systemem Microsoft Dynamics CRM. Aplikacja umożliwi użytkownikom szybką i łatwą komunikację z klientami i współpracownikami, bez względu na lokalizację, oraz dostosowanie możliwości rozwiązania do realizowanych procesów sprzedaży i strategii biznesowej. W drugiej połowie bieżącego roku firma Microsoft planuje także wprowadzenie aktualizacji rozwiązania Microsoft Dynamics AX 2012. Oprócz nowych rozwiązań dla telefonów komórkowych i tabletów, wersja ta będzie również zawierać funkcjonalności do zarządzania magazynem i transportem, umożliwiając klientom wgląd w czasie rzeczywistym w ogólne działania zachodzące w obszarze łańcucha dostaw.