Salony Gatta stawiają na najwyższą jakość obsługi klienta i dostępność towarów

By | 05/03/2013

Ferax Sp. z o.o., właściciel marki Gatta, uruchomił system Microsoft Dynamics AX for Retail w celu wsparcia działań sprzedażowych w rozbudowanej sieci detalicznej.

Ferax Sp. z o.o. jest właścicielem marki odzieży i bielizny damskiej Gatta – cenionej zarówno na rynku polskim, jak i europejskim. Firma intensywnie się rozwija, poszerzając swoją ofertę o nowe produkty i inwestując w nowoczesny park maszynowy. Dotychczas Ferax używał systemu Microsoft Dynamics RMS (Retail Management System) do obsługi sieci swoich salonów sprzedaży. Było to rozwiązanie wdrożone w 2006 roku, kiedy sieć liczyła około 30 punktów sprzedaży. Z kolei centrala firmy korzystała już wówczas z systemu Microsoft Dynamics AX. Wraz z rozbudową sieci salonów zdecydowano się na wdrożenie rozwiązania zintegrowanego z posiadanym systemem ERP. Firmie zależało m.in. na uproszczeniu procesów zarządzania siecią sprzedaży i automatyzacji procesów obsługi sieci po stronie centrali, a także odciążeniu pracowników sklepów od wykonywania czynności logistycznych w punkcie sprzedaży.

W rezultacie wybrano system Microsoft Dynamics AX for Retail. Partnerem wdrożeniowym po raz kolejny została firma I&B Consulting, posiadająca bogate doświadczenie w implementacji rozwiązań klasy ERP w branży handlowej.

Wdrożony system usprawnił przepływ informacji między poszczególnymi salonami,  umożliwiając lepszą kontrolę realizowanych procesów sprzedażowych. Rozwiązanie pozwoliło na uzyskanie spójnego modelu referencyjnych danych (Common Point of Reference – CPR) dla sieci sprzedaży oraz spójności czasowej prezentowanych danych w obszarze raportowania. Ponadto, udało się zmniejszyć obciążenie pracowników salonów czynnościami niezwiązanymi bezpośrednio z procesem sprzedaży i obsługi klienta realizowanym w salonach sieci Gatta.

– Wdrożenie funkcjonalności Microsoft Dynamics AX for Retail w sieci salonów Gatta z jednej strony usprawnia obsługę klienta, dostępność i rotację towarów, z drugiej zaś upraszcza zarządzanie procesem komunikacji z placówkami naszej sieci salonów – powiedział Andrzej Konopka, Dyrektor Operacyjny Ferax Sp. z o.o.

Co ważne, dzięki wdrożonemu rozwiązaniu udało się zwiększyć rotację towaru w salonach o ponad 40% oraz zredukować koszty operacyjne sieci o 10%. System umożliwił również rozbudowę sieci sprzedaży z jednoczesną redukcją kosztów operacyjnych, pozwolił na automatyzację kontroli procesu propagowania zmian w danych słownikowych miedzy centralą a punktem sprzedaży oraz umożliwił planowanie zapasów zintegrowane z zakupami i produkcją.