Planowanie kampanii szybkie jak mgnienie OKA

By | 05/03/2013

OKO 3.0 dostępne jest dla wszystkich klientów firmy od początku marca. Jest to trzecia odsłona popularnego narzędzia do podstawowego planowania kampanii OOH. Pierwsza wprowadzona została przez firmę w 2003 roku. Kolejna – 5 lat później. OKO 3.0 różni się od nich większą elastycznością oraz wykorzystaniem rozbudowanej liczby wskaźników wyliczających efektywność kampanii, co pozwala na jeszcze dokładniejsze szacunki.

Optymalizator pozwala w prosty i szybki sposób wyliczyć liczbę tablic danego typu w poszczególnych miastach niezbędną do osiągnięcia określonych poziomów wskaźników mediowych dla planowanej kampanii. Obecnie system bazuje na danych IGRZ, GUS i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wiedzy płynącej z przebadania ponad 200 kampanii reklamowych przez instytuty Mareco i IIBR. Na podstawie wyników pomiarów, został opracowany model zależności pomiędzy liczbą tablic wykorzystywanych w poszczególnych miastach a takimi wskaźnikami jak zasięg, quota, share of voice, itp.

„W toku współpracy z klientami dostrzegliśmy, że potrzebują oni narzędzia syntetyzującego szereg aktualnych danych płynących z różnych źródeł i pozwalającego szybko wyciągać z nich wnioski pomagające oszacować efekty planowanej kampanii. Tak właśnie powstało OKO, które jest chwalone za użyteczność w codziennej pracy, łatwość obsługi, a także włączenie do statystyk wszystkich miast, w których znajdują się nośniki outdoorowe, zamiast zwyczajowego ograniczania się do 8-10 aglomeracji.” – mówi Andrzej Magdziak, Prezes Zarządu, CEO Grupy Ströer.

OKO 3.0 jest kolejnym, po systemach: BMS i Stroer net, narzędziem wspomagającym proces optymalizacji kampanii OOH, które Grupa Ströer bezpłatnie oferuje swoim klientom.

Grupa Ströer

Ströer Out-of-Home Media AG, wraz ze swoimi spółkami zależnymi, specjalizuje się we wszystkich formach reklamy zewnętrznej – począwszy od klasycznych plakatów, reklam na przystankach autobusowych i tramwajowych oraz w transporcie publicznym, aż do mediów cyfrowych i interaktywnych. Firma oferuje ponad 280.000 przestrzeni reklamowych  i jest jednym z wiodących reklamodawców „out-of-home” w Europie. Z łącznym dochodem w wysokości 577,1 milionów euro  za rok obrachunkowy 2011, Ströer jest jedną z wiodących firm reklamy zewnętrznej na rynku niemieckim, tureckim  i polskim. Na tych rynkach firma zapewnia swoim klientom szeroką sieć ogólnokrajowych kampanii reklamowych. W zakresie nośników reklamy i mebli miejskich firma przywiązuje duże znaczenie do zapewnienia najwyższej jakości, innowacyjności i nowoczesnego designu. Ze swoimi produktami Ströer wyznacza nowe standardy projektowania przestrzeni publicznych. Meble miejskie Firmy Ströer otrzymały już 27 międzynarodowych nagród. Grupa Ströer zatrudnia blisko 1, 700 pracowników w ponad 60 lokalizacjach.