Polkomtel wybrał Microsoft Dynamics CRM jako platformę wsparcia sprzedaży B2B

By | 18/12/2012

Polkomtel Sp. z o.o., lider na rynku usług telefonii komórkowej i dostawca najszybszego mobilnego internetu LTE, zdecydował się na inwestycję w Microsoft Dynamics CRM. Rozwiązanie, z którego będą korzystali pracownicy pionu sprzedaży Plusa, podniesie efektywność operacyjną procesów sprzedaży i jakość obsługi klientów biznesowych. Partnerem wdrożenia aplikacji CRM została firma Netwise S.A, specjalizująca się we wdrożeniach platform biznesowych opartych o Microsoft Dynamics CRM.

Umiejętne użycie nowoczesnych technologii służy zwiększaniu zadowolenia klientów i wzrostowi przewagi konkurencyjnej. Realizowane obecnie przez Plusa wdrożenie platformy Microsoft Dynamics CRM pozwoli na zastosowanie oferowanych przez ten system funkcjonalności pracownikom spółki zajmującym się rynkiem B2B. Dzięki usprawnieniu komunikacji i współpracy między działami wewnętrznymi a działami sprzedaży, zwiększona zostanie efektywność obsługi klientów. Dużą korzyścią będzie również możliwość monitorowania przepływów pracy i pełna przejrzystość procesów związanych z budową trwałych relacji z klientami.

Według członka Zarządu Polkomtelu, Tobiasa Solorza – „Dzięki Microsoft Dynamics CRM będziemy w stanie jeszcze lepiej analizować i reagować na potrzeby klientów. Umożliwi nam to m.in. tworzenie nowych usług, jak najlepiej dopasowanych do zmieniających się warunków na rynku i zaspokajających oczekiwania naszych partnerów biznesowych”.

O wyborze przez operatora sieci Plus platformy Microsoft Dynamics CRM zdecydowała duża elastyczność rozwiązania i krótki czas uruchamiania jej nowych funkcji. Microsoft Dynamics CRM to stabilny, ciągle wzbogacany zestaw narzędzi, charakteryzujący się intuicyjnością obsługi, którą zawdzięcza pokrewieństwu z popularnym pakietem Microsoft Office.

„Platforma Dynamics CRM wyróżniona tytułem lidera w raportach renomowanych firm analitycznych Gartner, Forrester czy Nucleus Research, jest doceniana przez coraz większe grono klientów sektora największych przedsiębiorstw. Cieszymy się, że również firma Polkomtel, jeden z najbardziej dynamicznych graczy na rynku usług telefonii mobilnej i internetu zdecydował się wykorzystać platformę Dynamics CRM, by jeszcze skuteczniej obsługiwać swoich najważniejszych klientów” – powiedział Dariusz Piotrowski, dyrektor działu Nowych Technologii, pełniący obowiązki dyrektora generalnego polskiego oddziału Microsoft.

 

Polkomtel Sp. z o.o. jest operatorem sieci telefonii komórkowej Plus, uruchomionej w 1996 r. i liczącej około 14 mln użytkowników.

Od początku działalności Polkomtel jest pionierem we wprowadzaniu na polski rynek najnowszych rozwiązań technologicznych. Dynamicznie rozwija kolejne technologie transmisji danych umożliwiające coraz szybsze korzystanie z internetu. Dzięki technologiom takim, jak LTE, HSPA/HSPA+, CDMA, lub starszym, jak 2 i 3G, aż 99% populacji Polski ma dostęp do internetu, z którego można wygodnie korzystać nie tylko w największych miastach, ale także na terenach mniej zurbanizowanych. Zasięg LTE sieci Plus obejmuje około 35% populacji Polski, a w zasięgu HSPA znajduje się około 87% populacji kraju.

Polkomtel jest także twórcą pierwszego polskiego sklepu z muzyką w sieci – muzodajnia.pl – umożliwiającego ściąganie plików muzycznych legalnie i za grosze zarówno na komputer, jak i na telefon komórkowy. Jako pierwszy operator na polskim rynku Polkomtel otworzył dla swoich klientów internetowy ośrodek z audiobookami, e-bookami i e-prasą, które można nabyć w atrakcyjnych cenach w Plusoczytelni.

Portfel produktów prócz standardowych usług głosowych obejmuje liczne usługi dedykowane do transmisji danych, usługi informacyjne, rozrywkowe i lokalizacyjne, mobilne płatności i wiele innych nowoczesnych rozwiązań przydatnych zarówno użytkownikom biznesowym, jak i indywidualnym.

Operator sieci Plus to także jeden z największych mecenasów kultury w kraju, wspierający przedsięwzięcia, które już na stałe wpisały się w kalendarz imprez kulturalnych kraju. Jest sponsorem tytularnym Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych PLUS CAMERIMAGE oraz Międzynarodowego Festiwalu Filmowego OFF PLUS CAMERA.

Polkomtel wspiera również ważne projekty związane z bezpieczeństwem, ochroną zdrowia, edukacją i sportem. We współpracy z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (GOPR), Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (TOPR) i Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (WOPR) stworzono Zintegrowany System Bezpieczeństwa, którego istotnymi elementami są numery ratunkowe nad wodą 601 100 100 i w górach 601 100 300 oraz portal informacyjny www.601100100.pl.

Jako wieloletni generalny sponsor polskiej siatkówki, dbający zarówno o poziom wyszkolenia zawodników, jak i o perfekcyjną organizację rozgrywek, Plus przyczynił się do ogromnej popularyzacji tej dyscypliny sportu w Polsce.

 

Netwise S.A. jest liderem wdrożeń platform biznesowych (CRM i CEM) opartych o Microsoft Dynamics CRM w Polsce i Europie Środkowej. Spółka posiada na swoim koncie najwięcej wdrożeń tej platformy i największy udział w polskim rynku. Firma Netwise została trzykrotnie wybrana Partnerem Roku przez Microsoft, a w roku 2012 została uznana przez Deloitte za Numer 1 w Rankingu Wschodzących Gwiazd 12 krajów Europy Środkowej. Wcześniej, spółka została finalistą tytułu Microsoft Dynamics Reseller of the Year 2011 – Central and Eastern Europe. Głównym obszarem działalności Netwise S.A. jest konsulting oraz wdrażanie systemów i strategii CRM oraz koncepcji xRM/CRM, a także tworzenie i monitorowanie mapy drogowej oraz strategii IT w dużych organizacjach.

 

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.

Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją – Windows 8 oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office – którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft.

Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego” poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit”, Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości”, który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007”. Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny” Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa internetowego dzieci „3…2..1…Internet!”. W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.