Neon Blitz: pierwsza gra Freemium bydgoskiego developera. Vivid Games realizuje strategię i dywersyfikuje przychody

By | 20/09/2012

Zgodnie z zapowiedziami sprzed publicznej oferty akcji, Vivid Games rozpoczął dywersyfikację źródeł przychodów. Na rynku zadebiutował Neon Blitz – pierwsza gra w modelu free to play (F2P) dostępna od dziś na urządzenia z systemem iOS oraz Android.

Neon Blitz, to następca niezwykle popularnej Neon Manii, która dotychczas miała ponad 1,7 mln pobrań. W odróżnieniu do swej starszej siostry, Neon Blitz jest grą Freemium – pierwszą z kilku planowanych gier w modelu F2P które w tym roku zaproponuje Vivid Games.  – Gry typu Freemium to obecnie najlepiej zarabiające gry na rynku. Naszym zdaniem przyszłość całego rynku gier na platformy mobilne będzie opierała się na modelu tego typu. Uważnie obserwujemy trendy i jeszcze w tym roku wypuścimy kolejne gry w tym modelu – zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Produkcje gier F2P to element strategii bydgoskiego developera, która zakłada dywersyfikację źródeł przychodów. Opozycją do gier free to play są tytuły z tzw. segmentu Premium. W tym segmencie hitem Vivid Games będzie zapowiadany na koniec bieżącego roku Real Boxing. – To gra z najwyższej półki, nie odbiegająca jakością od gier na konsole. Tytułów na takim poziomie na platformach mobilnych jest zaledwie kilka na świecie. Pierwsze materiały z gry zostały bardzo dobrze przyjęte podczas niedawnych targów branżowych w Kolonii zarówno przez partnerów jak i prasę. Grą zainteresowali się wszyscy najwięksi dystrybutorzy- podkreśla prezes.

Oprócz Neon Blitz i Real Boxing do sprzedaży trafi w tym roku kolejnych kilka autorskich tytułów spółki m.in. BMX Jam, Gyro, oraz kolejna wersja hitu Ski Jumping 2013. Rozszerzeniu ulegną również kanały dystrybucji.

Neon Blitz to 800 kolorowych, pulsujących neonów, czekających na rozświetlenie przez graczy – w tym uliczne szyldy, znane miejsca, elementy imprezowe, sportowe symbole, muzyczne ikony i wiele innych. Zadaniem graczy  jest jak najdokładniejsze i najszybsze obrysowywanie za pomocą palców różnorodnych kształtów neonów pojawiających się na ekranie w ciągu 60-sekundowej rundy.

– Tym razem mieliśmy na celu wprowadzenie o wiele bardziej intensywnej i zorientowanej społecznościowo rozrywki, zarówno dla istniejącej bazy fanów jak i nowych graczy. 60-sekundowe rozgrywki są idealnie dopasowane do chwil, w których po prostu chcesz zagrać w szybką grę. Dodatkowo, ścisła integracja z Facebookiem wprowadza całkowicie nowy wymiar zabawy. Zamierzamy również co tydzień dodawać nowe wyzwania i konkursy aby gra była niezmiennie świeża – mówi Remigiusz Kościelny, Prezes Vivid Games.

Vivid Games działa na rynku od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją najwyższej jakości gier na telefony Smartphone i konsole przenośne. Wśród najbardziej znanych są m.in. seria Ski Jumping, FIM Speedway GP, oraz Speedball 2. W trakcie swojej działalności spółka wyprodukowała ponad 150 wielokrotnie nagradzanych gier na wiele platform sprzętowych. Współpracując ze znanymi na całym świecie firmami oraz markami stała się jedną z wizytówek polskiej branży gier komputerowych.