Red8 Advertising dla marki Wienerberger

By | 13/09/2012

Agencja Red8 Advertising wygrała przetarg na przygotowanie nowej propozycji pozycjonowania dla marki Wienerberger.

Zadaniem agencji będzie opracowanie koncepcji pozycjonowania, na bazie którego docelowo przygotowana zostanie również platforma komunikacji dla marki i zrealizowana kampania mediowa.

Wienerberger to marka, która komunikowała do tej pory poza marką główną również trzy główne brandy ze swojego portfolio: Porotherm, Terca, Koramic. Ich relacje między sobą w nowej komunikacyjnej odsłonie będą kwestią do doprecyzowania i jednym z zadań dla nowo wybranej agencji.

Projekt ten rozpocznie realizowaną przez producenta zmianę podejścia w komunikacji na znacznie bardziej zorientowaną na konsumenta.

„Do obsługi marki głównej w naszym portfolio szukaliśmy sprawdzonego i zaufanego partnera z dużym doświadczeniem – mówi Klaudia Głowacka, Head of Marketing w Wienerberger – i jak się wydaje, właśnie takiego znaleźliśmy. Bardzo liczymy, że da nam to możliwość wykorzystania w komunikacji nowych pomysłów i wyróżnienia marki w kategorii. Zależy nam na tym tym bardziej, że silna i spójna komunikacja stają się koniecznością w budowaniu przewagi konkurencyjnej we współczesnym świecie“.

„Cieszymy się bardzo ze zwycięstwa w tym przetargu. To kolejne potwierdzenie, że nawet w tak trudnych komunikacyjnie branżach myślenie marketingowe jest po prostu koniecznością – potwierdza Michał Leszczyński, Strategic & Account Director Red8 Advertising – to również kolejny dowód (po naszych poprzednich wygranych w analogicznych przetargach na marki Rockwool i Ceramika Paradyż), że w kategorii budowlanej czujemy się naprawdę dobrze“.

Wienerberger jest największym na świecie producentem cegieł i największym producentem dachówek w Europie. Firma założona w 1819 roku, posiada 230 zakładów w 30 krajach, w których zatrudnia ponad 12 000 pracowników. Jako czołowy producent systemów budowlanych dostarcza innowacyjne rozwiązania pozwalające na prowadzenie inwestycji w sposób zgodny z najwyższymi światowymi standardami. Połączenie innowacyjnych technologii i kilkusetletniej tradycji czyni z marki Wienerberger lidera budownictwa energoefektywnego, oferującego kompleksowe rozwiązania budowlane w trzech kategoriach produktów: ceramiczne cegły konstrukcyjne i stropy Porotherm, cegły klinkierowe Terca oraz dachówki ceramiczne Koramic.

Red8 Advertising istnieje od 2002 r. Stworzyła wiele uznanych i nagradzanych kampanii reklamowych, wśród nich na przykład „Mi to Lotto” dla Dużego Lotka, „Mówimy Waszym językiem“ dla Castoramy, czy cykl reklam dla marki Zelmer „Testujemy“. W 2009 roku w konkursie reklamowym Effie, agencja zdobyła statuetkę za launch Kasztelana Niepasteryzowanego (Carlsberg Polska), a w 2010 r. srebro za efektywność kampanii dla marki Fortuna oraz Ibuprom.

W gronie obecnych klientów Red8 są m.in. Agros-Nova (Fortuna, Łowicz), Carlsberg (Harnaś, Okocim, Piast, Kasztelan, Karmi, Bosman, El Sol), Ceramika Paradyż, AmRest (KFC, Pizza Hut), US Pharmacia (Apap, Gripex, Ibuprom, Naxii), Komfort, Nestle Waters Polska (Nałęczowianka), Storck Polska (kawa Kopiko), Rockwool, BRE Bank, Smakowita, Bonduelle, Zelmer.

Klient / marka: Wienerberger

Agencja: Red8 Advertising

Cel projektu: przygotowanie propozycji pozycjonowania i kampanii wizerunkowej dla marki Wienerberger

Przedstawiciele klienta: Klaudia Głowacka (Head of Marketing), Marcin Kubiszak (Brand Manager), Monika Sikorska (Deputy & PR Manager)

Przedstawiciele agencji: Michał Leszczyński (Strategic & Account Director) / Daniel Kucia (Account Manager)

Media: prasa, internet, punkty sprzedaży