Jakub Oleksy został CSO w spółce Internet Billboard a.s.

By | 03/09/2012

Jakub Oleksy objął stanowisko Chief Sales Officera spółki Internet Billboard a.s. Jednocześnie został dyrektorem zarządzającym należącej do Internet Billboard a.s. spółki iBILLBOARD Poland.

Jako członek zarządu, na stanowisku Chief Sales Officer, Jakub Oleksy będzie odpowiedzialny za sprzedaż produktów spółki Internet Billboard a.s. na wszystkich europejskich rynkach, na których ona działa. Jednocześnie objął funkcję dyrektora zarządzającego należącej do Internet Billboard a.s. spółki iBILLBOARD Poland i będą do niego raportowali Country Managerowie wszystkich europejskich oddziałów iBiLLBOARD.

IBILLBOARD działa obecnie w Polsce, Czechach i Turcji. Jesienią planowane jest uruchomienie oddziału i rozpoczęcie działalności iBILLBOARD na Węgrzech. Docelowo iBILLBOARD ma funkcjonować w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Jakub Oleksy ma 8 letnie doświadczenie managerskie na rynku reklamowym. Przez ostatnie 3 lata pracował w spółce Smart AdServer, w której najpierw zajmował stanowisko Business Development Manager CEE, a ostatnio Country Manager Poland/CEE. Był odpowiedzialny za sprzedaż, działania operacyjne oraz rozwój spółki. Przed dołączeniem do Smart AdServer, na stanowisku CEO GaduGadu Ukraine był odpowiedzialny za przygotowanie i launch marki na rynku ukraińskim. Wcześniej przez 3 lata, również pełniąc funkcję CEO, kierował ukraińskim oddziałem agencji S4.

– Zgodnie z przyjętą przez nas strategią rozwoju marki iBILLBOARD, uruchamiamy oddziały w kolejnych krajach europejskich. Jakub to osoba, której od kilku miesięcy poszukiwaliśmy. Jest doświadczonym managerem, który pokieruje działaniami operacyjnymi i rozwojem iBillBOARD na wszystkich europejskich rynkach, na których działamy. Doskonale porusza się po rynku reklamowym, jak również ma praktyczne zdolności managerskie zdobyte podczas kierowania działaniami operacyjnymi na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Karel Pavlicek, CEO Internet Billboard.

Głównym celem platformy iBILLBOARD jest zautomatyzowanie i tym samym uproszczenie zarówno sprzedaży, jak i zakupu powierzchni reklamowej. Platforma iBILLBOARD opiera się przede wszystkim na handlu powierzchnią w modelu RTB – Real Time Bidding, polegającym na dokonywaniu transakcji kupna-sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu aukcyjnym odbywającym się w czasie rzeczywistym.

Oferta iBILLBOARD kierowana jest do 3 grup partnerów: domów mediowych, marketerów, oraz wydawców. Z punktu widzenia domów mediowych iBILLBOARD to przede wszystkim możliwość szybkiego przeglądu dostępnych na rynku powierzchni reklamowych i łatwej identyfikacji pozostałych na rynku zasobów, zniżki od wydawców uzależnione od wolumenu, a także znaczne oszczędności na kosztach operacyjnych. Dla reklamodawców (zarówno dużych, jak i małych) to szansa m.in. na niższe koszty zakupu, ale i łatwiejszy sposób dokonywania tych zakupów, a także łatwe i intuicyjne definiowanie ustawień kampanii. Wydawcy z kolei dzięki iBILLBOARD uzyskują narzędzia dodatkowej sprzedaży swojej powierzchni reklamowej i dzięki temu możliwości poprawy zyskowności. Kampanie prowadzone za pośrednictwem iBILLBOARD są optymalizowane w czasie rzeczywistym co zapewnia uzyskanie najlepszych efektów.

Źródło: iBILLBOARD Poland